dewan rakyat

Sunday, July 28, 2013

Kerinduan yang tak tertahan

Bismillahirrahmanirrahim..

Dah nak masuk fasa terakhir dalam bulan Ramadhan pun.. Macam mana semua??? Aku macam biasa dan berusaha untuk tingkat kan amalan. Lagi, walaupun dah da charger baru pun nak bukak laptop dan update mahupun bw masih di takuk lama.. Macam nak bersara je (tetiba ayat tak masuk pendahuluan. Tadi citer sal amalan)


google



Rindu..

Iya, aku rindu. Dah lama nak tulis kerinduan ni tapi tulah pasal, bajet sibuk sangat padahal membuta, tengok tv je. Iya, aku banyak benda nak buat sejak kebelakangan ni. Bukan sibuk cuma cuba menguruskan kehidupan. Ececece..

Rindu..

Rindu apa?? Rindu tempat tu. Tempat yang rata-rata semua orang nak pergi. Sedangkan orang yang tak pernah pergi merindui tempat tu apatah lagi aku yang dah menjejakkan kaki kat sana. Menangis, gembira, bergaduh semua nya ada cerita di sana. Gelisah pun ada. Bila difikirkan balik banyak lagi aku tak cerita.. =)

Rindu..

Dengan suasana yang menyenangkan walaupun macam-macam ragam manusia ada. Sampai terdetik hati ni nak tengok benda pelik. Yah, aku dapat tengok dan terkejut. Mujur aku tak jadi macam tuh.. Muhasabah diri..

Ya, aku rindu tempat tu. Tempat lahirnya Rasullullah dan tak lupa tempat membangun nya Islam. Makkah dan Madinah. Setahun. Setahun. Setahun.. Masih segar di ingatan Ramadhan di sana..=)



Aku rasa walaupun aku selalu senyum masa amik gambar tapi senyuman dalam setiap gambar ni lain macam.. kan..kan.kan.. =P dan salute walaupun masa pergi sana terik bukan main muka tetap glow amik gambar.. gambar ni takda edit bagi magic skin or glow yea.. *perasan.. hahaha

15 comments:

iyka syafika said...

awak...bestnya...dapat jejak kaki kat sana..iyka pun teringin sangat nak pergi..inshaa allah suatu hari nanti dengan izinNya..

Cik Nur™ said...

yg belum jejak pun rasa rindu, apatah lagi atil yg dah pernah sampai sanakan...

lagilah rindu tak tertahan...

dan pejam celik kita dah berada di fasa terakhir dibulan ramadhan...

sedihnyaa...

Hanamiko Sakura said...

semua org yg beragama islam yang beriman memang teringin nak pergi sana. inshaAllah , nak sangat jejak kaki kat sana :')

mirmashi94 said...

wah bestnya! doakan saya pun dapat menjejak sana ^^

p/s: selamat ramadhankan hidup ^^

boni kacak said...

bestnya dapat jejakkan kaki ke sana.. wah..

kiera'sakura said...

berdoa berdoa berdoa moga akak satu keluarga nanti pun dimurahkan rezeki ke sana. amin ya rabbal alamin

Zaza said...

suatu hari saya pun nak ke sana, mudah2an..

zulhilmi tempoyak said...

terima kasih sharing...

terima kasih.. ingatkan saya.. :)

Chipsmore said...

insyaallah.. kumpul duit, pastu nanti dh cukup bleh pegi lagi.. :D saya pn teringin sangat nak pegi sana.. semoga Allah menjemput kita ke sana.. :D

shar90 said...

untungnye dh smpai sane... teringin nk tgok kubah hijau tu depan mate sndri... huhu

kay_are said...

tapi ko memang bertuah dapat jejak kaki dekat sane kan? =)aku ntah bile baru dapat peluang tu..

Chic Na said...

rindu jugak walaupun hanya tengok gambar.. someday inshaAllah atil.. sama2 doakan yek..

#bila nak update lagi ni?

Cendol said...

salam,untungnya atil dah merasa ke sana..harap dpt ke sana juga suatu masa nanti..sobss...
selamat hari raya,ampun maap dipintaa

cweet pinky said...

alhamdulillah rezeki awak dah sampai sane , entah bile giliran CP pulak , huhuhuhu ~

E'in said...

wah, dh penah sampai sane.. bestnye...