dewan rakyat

Tuesday, January 1, 2013

Fakta lah sangat kan..

Bismillahirrahmanirrahim..

Hari ni mencatat sejarah bila aku buat dua entri satu hari. Sebab nak tutup entri membebel tadi. Biasalah, kat rumah ada mak dan ayah je. Aku ni jarang dapat call mahupun nak call orang. Mesej orang pun malas. Dengan itu, dah lama sangat aku tak membebel depan-depan dengan kengkawan. =P

Hari tu kena tag dengan inche hlovate untuk "25 facts random about me". Lama sangat dah rasa tak buat benda kena tag ni. Sori lah yang tag tapi aku tak layan pun kan. Adoi, ampun!! Aku ni suka bercerita daripada join benda-benda cam ini. Tapi yang ni kira macam ok dan senang, meh aku cerita apa yang fakta sangat pasal aku kan.

1. Nama dekat link tu memang nama aku. Nama penuh dalam ic mahupun apa saja borang mahupun maklumat aku isi memang macam tu.

2. Tak berapa suka orang panggil Hani sebab berkongsi nama dengan adik-beradik lain. Tapi, kalau memang dah panggil tu, please continue. Itu nama rasmi aku. Cewahh. *edited

3. Aku adik dalam keluarga tapi tak bermakna family aku paggil adik. Ewww..

4. Peminta tegar warna biru. Tengok blog lah.

5. Bukan pecinta pink tapi tak bermakna takda barang pink.

6. Kalau lapar sangat aku boleh jadi incredible hulk

7. Cepat naik angin tapi cepat cool bila minum cool blog

8. Cepat blurr, sangat blurr, muka pun blurr. Hidup aku memang blurr.

9. Fobia dengan call. Menggeletar jawab call dan buat call. Sampai sejuk tangan ni weyh.

10. Taklah peramah sangat dengan orang tak kenal

11. Tapi kalau dah kenal, of course tak boleh berenti cakap.

12. Aku boleh makan laksa hari-hari.

13. Selalu jadi orang yang menunggu dari penunggu. Eh2.

14. Susah nak menangis, tapi bila kena marah dengan mak senang lah pulak kan.

15. Seorang yang paling banyak kena lipat kain walaupun dimana saja aku tinggal.

16. Ada sekotak yang dipenuhi tudung tapi tak yang pakai sikit je.

17. Aku bukan penggemar fesyen sangat. Apa yang senang dipakai aku rembat saja.

18. Kecik-kecik aku ni pendek dan dah biasa dipanggil katik.

19. Orang kata mata aku besar tapi aku tengok normal je.

20. Boleh bawak motor sampai gear dua je

21. Aku rasa ada cacing dalam perut aku. Ok, ni tipu.

22. Aku rasa masa aku bebudak aku ni comel. Muahaha..

23. Garang bila cakap dengan orang.

24. Mulut boleh jadi puaka bila tak tahan sangat.

25. Sweet tentang aku ialah aku senang minta maaf walaupun kadang-kadang bukan salah aku.

Dah 25 yea. Macam nak tulis lagi. Nak tambah boleh?? Hahaha..

Kena tag orang ei. Aku tag sesiapa nak buat yea. Sila-sila. Malas pulak nak tag ni. Ok. Aku memang pemalas pun.

p/s:: semangat cikna baca first entri aku. Padahal aku tak ingat apa yang aku tulis. Malu nak tengok. haha.,,

Percayalah, ini aku
*edited pasal nama hani tu. kang semua mogok taknak panggil hani pulak. susah nanti. =P

39 comments:

Si Matatajam said...

Ala comelnya dia..akak dulu pun org panggil katik gak.. Ha ha..

akuamir said...

fobia call,haha,, kan tak selese lah on call

Chic Na said...

tunggu lah jap lagi cikna call. haha.. memang comel kot kecik2 dulu.

mmg suka baca first entri orang. :D

Emma said...

cacing dlm perut? fakta yg sahih eh? hahahaha... comel la time budak2.. kecik2 lg dh solat.. hehe

Dezee said...

Bakal suami Asyira patut take note on this list..sorry kalau sebelum ni Dezee panggil Ayira 'Hani' ea..XD

littledolphin said...

saya ingat saya sorang je yg kat dunia ni yg takut call.rupanya kawan pun sama xD

Saya kalau ada org call,tenung dulu phone tu lama-lama baru angkat.hahahahah!

Hanamiko Sakura said...

sobs, pas ni tak boleh panggil kak hani lah ea.. kena panggil kak atil? urm, pun boleh :D

kita banyak persamaan lah kak, hehehe

Ejam Ejam said...

okay. nanti nak call la tiba2... hihi...

tak suka panggil hani rupanya.. oraitee... maaf...

laksa? jom w.maju. saya blanja..

22. Aku rasa masa aku bebudak aku ni comel. Stuju....stuju...

cik nana said...

apekah yang warna pink tu? boleh pinjam? hehehe

Jna marcello said...

Hahahha hyee hani!
Na rasa name tu sweet gila okay!!!
Anywy Na pun adik jugk..tp da berkali warning mak no more adik anymore sbb Na da besar..tp mcm x jd ape je kan warning tuuu huhuhu

Awkkkkk belum terlambat kan nak wish
HPY NUYER \(´▽`)/

zulhilmi tempoyak said...

hope we can meet up one day. heheh

boni kacak said...

hahahaha..comelnya.. kalau masa kecik dulu awak ada depan saya, memang dah kena cubit2 dah pipi tu..hehehehe

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

mulut mcm puaka bila dah tak tahan sangat tu.....

mmg sama je dengan moon..hehehehehehe

cweet pinky said...

hahaha , CP antara yang suka panggil hani :P

rase nak merajuk la , ish ! sob ! hahahaha !!

pasal makan laksa ! CP pown penggemar laksa , then , ha , cool blg tuh , CP addicted betul , kalaw nampak mesti nak beli punye la ,


fobia ankat ngan kol tuh , hahahaha !! sebijik je , tataw nape , bukan makan orang pown fon tuh , tapi kalaw mesej overkonfiden lak :P


reply dari entry CP :

melamar je , biasala , orang sekarang nih kan dye akan tanya empunya badan secara personal dlu , bukan cm org dlu , papehal mak abah dlu :P

QasehnyaRania said...

as-salam.selamat tahun baru ;)
eh..eh.. kkena tag juga..
yeay baru boleh kenal ;)

TiranaAduka said...

barulah tirana aduka tau..hehehe
Alamak ta punya lum buat lg.adoi .

TiranaAduka said...

ta x dpt lg email akuhaniasyira.
Tq
Per:saguhati dari ta

محمد رازيق said...

hehe. comelnya gambo hang time kcik. tergugat kecomelan aku ni. hehe. btw selamat tahun baru 2013. :)

Encik H said...

macam biasa la kan, aku komen ikut isi..hehehe

1. nama aku pun dekat link jugak..tapi satu huruf jer la..:D

2. errr aku panggil kau apa yer sebelum ni? rasa macam xpernah panggil apa2 kot..kehkeh

3. xde org pernah panggil aku adik..err, rasanya takde kot..

4. peminat la..kau salah eja tu..aaa dulu aku suka warna merah dgn hitam..tapi beberapa tahun kebelakangan ni, aku suka pada warna biru..selesa kot..so merah hitam tu cuma tinggal kat blog jer..

5. kompem aku bukan pencinta pink..and tak pernah ada barang pink..no and never..hahahaha

6. kalau lapar sangat, aku nangis..

7. sama la kot..aku pun cepat naik angin jugak..err tapi kadang2 jer kot..sebab rasanya aku pun jarang naik angin..entah la..aku lapar, xleh fikir..

8. blur tu apa? :|

9. aku tak suka jawab call..and kadang2 jer call org..tapi biasanya kalau aku yg call, lama kot bergayut..

10. sama la..kadang2 org anggap aku pendiam and sombong..tapi sebenarnya aku ni pembising..zzzz

11. erks..haaa sama jugak..refer pada komen kat atas ni..

12. aku tak minat laksa..xtau la kenapa..sejak azali memang tak minat..tapi boleh makan la sikit2..

13. menepati masa ke? aaa..yg ni susah nak cakap..aku biasanya try utk tepati masa, cuma kadang2 keadaan tu buat aku xdapat tepati masa..

14. susah nak ketawa, tapi bila kena marah dengan ayah senang la pulak..hahaha

15. kau kerja kat kedai dobi ke? :|

16. aku xpernah ada tudung, and tak pernah pakai tudung..:D

17. sama la kot..yg penting selesa jer..

18. sekarang ni? dah tinggi ke?

19. ikan? ikan mata besar? kahkahkah

20. erks..motor apa kau bawak tu? vespa ke?

21. aku rasa lapar..siyes lapar..

22. err..aku rasa hilang selera makan -_-"

23. nasib baik aku tak garang..aku ni soft spoken..:D

24. erkk..okey..aku takut dah ni..:|

25. bagus la senang minta maaf..at least kita cuba taknak keruhkan keadaan..

isk..aku lapar gila kot..nak pegi makan..thanks la sebab izinkan aku buat entry tambahan kat sini..hehehe

trah zain said...

ku percaya..hahaha

byk ghupenye rahsia tuan blog ni,,hekhek

kiera'sakura said...

bab lapar tue akak xjd org ijau tue. tp akak jadi blur smpi tak blh pk pape. kihkihkih :p

kay_are said...

kire kaki melantak r ni kalau tak dapat makan nak jadi hulk.. ish ish.. ko boleh pegi mana je dengan gear motor yang kedua? pelik betul.. takut pada kelajuan r ni.. part ngaku comel tu memang ari ni dalam sejarah.. tak pernah lagi ko ngaku camni weh.. =P series ko dalam gambar tu?

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

kihkih mulut blh jd puaka tu xmenahan...akak tgh nak percaya yg gambo bawah tu atil hahahaha...sgt2 comel

Jna marcello said...

Haniiii Na dtg lagi pun dtg dan akn dtg setiap hari hahaha

Cinta Misteri said...

hahaha...n3 pecah rahsia lagi. 25 tak cukup yeaa hani (saja nak panggil madu)

pelik ni, tak bleh jwb call?

TiranaAduka said...

singgah ptg.
Done e-dtrima.tq..maaf tirana aduka menyusahkan je ni.

Domu-kon said...

1) nama dekat link tu bukan nama kita ataupun sesape atas dunia nie..kalau ada..tabik spring berganda2

2) tak berapa suka org panggil hani sebab nama diri ini takde kaitan dengan hani.. tapi kalau "honey"..silakan..euuww...

3) bukan adik..tapi sebab gap jauh sngt ngan adik.. my fams panggil adik secara rasminya..

4) peminat tegar biru dan hitam tapi tak ditonjolkan..

5) pembenci pink tapi banyk brg kaler pink..aishh

6) kalau lapar sangat, tidur je..sebab malas

7) cepat naik angin, cepat naik tangga..hehehe

8) blurrr..certain areas..

9) gilakan call..kadang2..saje berlakon ada org kol depan kengkawan..wakenabeb kawan tu sekejap..

10)tak peramah..dan tak mungkin menjadi peramah..


11) kalau kenal confirm ase annoying..hahaha

12) suka asam laksa dan boleh mkn hari2

13)tak suka menunggu dan jadi penunggu..

14) susah menangis..dan jarang ler menangis..

15) seorang yang rela basuh baju yang dah bersih dari melipat baju..

16) ada banyak tudung + selndg tapi maasih rasa tak cukup//

17) penggemar fesyen tapi tak berfesyen pun..

18) kecik2 dan skearang tetap kurang tinggi..aishhh

19) tak pernah org kata mata ini besaq... kalau ada yang nak pnggil..sila padamkan niat itu..heheh

20) boleh bawa motor dengan dua kaki jejak ke tnah (faham2 je la)

21) rasa ada emas dalam perut.ok.ni tipu.

22) rasa diri ini sangat cuhmey..

23) tegas bila cakap..sampai org kata diri ini garang

24) mulut berpuaka.turun temurun puaka ini diwarisi..hahaha

25) sweet tentang diri ini.. adalah seorng yang romantik walaupun tak ditunjukkan ( bak kata rahsia zodiak capricon)..



Si Matatajam said...

Singgah lagi..

mama aryan said...

Comeyy nyerrr atil..
Klu akak dulu2 org pggl zirafah sbb plg tggi dlm kelas..hihi

luqman zakaria said...

memang tegar betul ngn biru nih...semua biru..hehehe

kyo_9 said...

tertarik dengan part lapar jadi Hulk tu.. sedangkan Hulk betul pun tukar bile jadi marah.. haha

✿A I N A A✿ said...

hahaha sama lah kita.. kalau time lapar, memang muka macam singa kelaparan.,. bhahahaha atotototot comelnyaaaa

ejulz said...

betul ke fakta ni? hehehe

Cik Nur said...

kita sama suka biru...
tapikan..kenapa eh..boleh bawa moto smpai gear dua je..?

nape dengan gear 3 dan 4...?
hahahhahahhaa

Cik Aini said...

no 12 kita sama lah Atil.hihihi
tp Ai peminat tegar pink =)

comel gila ms bebudak dulu =)

hainom OKje said...

Nape angkat call seram Atil? ecece...panggil lain lak...he..he.. takut bakal mak mertua call eh!!

Azlan Strider said...

peminat warna biru???sama laa kita..hehehe

Regards,
-Strider-

Kesuma Angsana said...

aduhai sweetnyer tntg awak ni

Mimie said...

kdg2 fakta nih betul