dewan rakyat

Friday, November 2, 2012

Train.. Keretapi.. Train.. Keretapi

Bismillahirrahmanirrahim..

Rasa macam semalam aku masih lagi di tempat aku bertapa, bangun pagi ni dah bertapa tempat lain pulak.. Rupa-rupanya aku dah beralih angin buat sementara waktu ke rumah kakak aku.. Sebab apa??? sebab mak dan ayah aku pergi honeymoon entah kemana tinggalkan aku sorang-sorang.. Disebabkan kerisauan mereka untuk meninggalkan aku sendirian kat rumah yang dah ada banyak kes pecak masuk, jadi aku pun travel alone ke rumah kakak aku kuasa dua di sini.. Padahal mak dah offer aku sekali untuk pergi.. Tapi disebabkan aku malas nak join rombongan cik kiah merangkap rombongan kawan-kawan mak aku, jadi aku menolak tawaran yang diberi..

Lagi-lagi aku tahu apa yang jadi kalau pergi rombongan dengan kawan-kawan mak aku nanti.. Ada saja yang jadi.. Aku dah banyak kali ikut yea.. So, aku tahu apa yang selalu berlaku.. Oh, lupa.. Sebab apa kakak aku kuasa dua, sebab dua-dua kak aku tinggal satu rumah.. Masuk aku, tiga beradik duduk satu rumah.. Selamat abang jauh kan..

Sebenarnya aku nak cerita yang aku pergi naik keratapi je.. Seumur hidup aku tak pernah naik keretapi kecuali komuter, lrt dan moneral tu lah.. Termasuk keretapi ke tuh?? Dah lama nak naik tapi ada je problem tak boleh naik.. Tapi, kali ni nak datang rumah kak aku berkobar-kobar aku pergi beli tiket awal-awal padahal beli tiket hari nak pergi lebih murah daripada beli cepat-cepat.. Lepas tu, sebab terlebih excited, habis aku bagitau semua orang aku nak pergi naik keratapi belum lagi asyik sebut-sebut je depan mak dan ayah.. Betapa keanak-anakannya nya kan.. Ok, bila dah kat rumah dan sorang je memang manja aku melampau.. =P

Kalau beli sejam awal dapat RM10 katanya

Dan mak aku menyokong penuh hasrat aku sebab dia pun dah lama tak naik.. Aku tahu entah zaman bila mak aku naik keretapi kan.. Bersemangat mak ikut ayah hantar aku sampai tunggu keretapi datang.. Kalau aku naik bas, tak adanya dia nak tunggu.. =)

Betapa sunyi nya stesen ni
Sekarang, aku nak selamat tiba rumah kak di Shah Alam.. Walaupun aku rasa nama tempat ni lain sebenarnya.. Semalam, sempat merayau sensorang kejap dan ada pesta buku islam kat KL Sentral.. Tapi, tak lama pun sebab beg di bahu berat.. Lebih baik naik komuter cepat boleh sampai rumah tidur kan..


Menjawab yang tanya patrik tu menda.. Inilah dia perkenalkan Patrick Star kawan sengal Spongebob.. Aku eja ikut kawan aku eja.. Dia lagilah, eja petrik.. And this is mine!! Dan dia juga untuk aku lepaskan geram termasuk kawan-kawan aku.. Sebab tu di nak peluk patrick.. kan patrick.. ^___^

p/s:: bukak beg baju, tengok-tengok baju duduk rumah sikit je ada.. sabor jelah.. kemas cepat sangat, macam nilah jadinya..

p/s/s:: aku tak reti eja keratapi.. Keretapi ke kereta api??

31 comments:

Yana Libra said...

Excitednya~~ :p

Keretapi atau keretapi?

sama je? huhu~ :p

Cik Nur said...

serius nur pun dah berzaman tak naik keretapi tau..!

Liselle MonCherie said...

Hehehe travel sorang2 naik kereta api la yg pling best skali!!! Mwehehe masa first2 dlu pun excited,hee parents duduk jauh pg station pun naik teksi je Y.Y

kay_are said...

first time naik ketapi? err.. ok.. memang confirm ko excited gile mase masuk dalam ketapi tu kan.. lagi.. welcome to shah alam!! =) lagi.. owh.. patrick kawan sbsp tu ke.. ingat mende tadi.. ok2 faham sudah

Chic Na said...

wah jalan2 ye. seronoknya. cik na baru sekali naik ketapi tu pun sbb dah kempunan sgt. member bawak jalan2 naik ketapi tp dlm kelantan jelah. huhu..

Encik H said...

aku tak pernah naik kapal terbang, dan aku teringin naik kapal terbang..suatu masa nanti bila aku naik, aku akan tulis jugak satu entry..hehehe

aku dah agak dah pasal patrick tu..sebab aku pun ada..kehkeh..

p/s: aku lagi suka patrick drpd spombob, sebab dia bongok..:p

mama aryan said...

akak pun dah lama x naik keretapi nih..datang shah alam ke? meh la jumpa akak nanti kita makan kenny roger jom..

Jna marcello said...

wahh seronok dapat naik keretapi..tu laa na pun teringin gak kekwn ramai ckp klau pg jln jauh mcm kelantan ke mna2 kan siap ade tempat tdur! tue ynang na teringin gileeee tu huhuhu ;D

Shafika Nabila said...

Rasenye eja keretapi tu betul lah kan ? haha dulu pun slalu terkompius ejaan dua ni . ehek2

widiea azira said...

saya tak penah naik keretapi. .takut la haha

Emma said...

xpenah lg naek kereta api.. :( nt kalo naek, ajak emma skali eh.. hehe.. patrick tu comel!!! bleh tumbuk2! hehe

CekbOlat-bOlat said...

hahah . rilekkk sudaa . tapikan tak pernah lagi travel alone naik ketapi .

naik bas dah biasa . hmm pngalaman bru ni

Cik Aini said...

ai pun baru skali je naik keretapi..lenguh pengung2 pinggang2 sbb terlalu lama tekeras dlm tu..lps tu trs xmo nek dah tp bila baca ni rs mcm tingin la plak..mn tau kot2 dah laju kan.hehehe

Syaifuddin Alias said...

wow..gorjosnya dia..haha.. tak minat naik keretapi ..takut ..haha

Detective Fiqa said...

untunglahh akak dapat naik. kite tak tau bile nak naik T_T

combi said...

da lama ta naik ktm..huuuu

-meeSUPERGIRL- said...

tak kira kereta apa pun asal kan tak berapi . Haha

Domu-kon said...

seriously..teringn nak anik train.. parent misz domu tak bagi.. akat beliau berdua.. lama la..tapi memg la lama.. sob2x.. untg atil..

wah2x..nape xjoin aktvti mereka..? boleh jalan2..hehehe

Dezee said...

Dezee dulu pernah diketawakan adik beradik sebab tidak reti beli tiket komuter di mesin..X(

kiera'sakura said...

saya boleh paham perasaan awak tue sebab kita serupa!! tak penah naik ketapi. boleh tak nak req hanimun kat suami nanti nak naik ketapi? wahahahahahaha

patrick tue gemok kat perot ok memang best kalau dapat tumbuk dia. hihihihi

anyway terima kasih sudi jejak byk entry saya wuuuu terharu terharu.. insyaAllah nanti bila ada ckup masa saya jugak nak jejak. nak kenal dengan awak lebih lagi hikhikhik

Si Matatajam said...

Dah lama tak merasa naik ketapi ni..hi hi Patrick star rupanya.. Mcm M punya gak la..my hubby belikan masa tgh bercintan dulu.l

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

kecik2 dulu pernah naik ketapi ni..skang ni dok tgk jer ketapi lalu belakang rumah haha

kyo_9 said...

RM17 je? murah gak..

Edy Fee said...

untuk long journey..edy siyesly takkan naik ktm...lama sangat kebas habis pinggang.heheheh mcm dlu zaman plkn yer sebab itu je transport yang ade

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

dah lama xnaik..huhu

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Dah lama tak naik.. Best naik keretapi.. :-)

Aishah Jahirah said...

last naik masa blaja dulu.....tu pun sekali je....best jugak sekali sekala naikkan...tp kalau perjalanan malam agak scary jugak la....

Mishter Izwän said...

best ke nek keretapi? for me tak best sbab bnyk kali berhenti, n kadg2 susah nk tido . . hehehe

Azlan Strider said...

monorel LRT tu semua ketegori tren jugak cuma mereka tu jenis light tren..hehehe

Regards,
-Strider-

Kesuma Angsana said...

KA bertahun2 dah x naik train2 ni

QasehnyaRania said...

nek ketapi boleh semput agaknya.lambat.

penah ajk hubby naik dri aloq staq blk jb tp ditolak mentah2 sbb lambat sgt..huhu