dewan rakyat

Monday, November 12, 2012

Every night

Bismillahirrahmanirrahim...

Hari ini cukup setahun aku wish selamat malam untuk kawan-kawan aku.. Dengan jayanya aku wish walaupun kadang-kadang rasa nak berhenti tapi aku teruskan jugak.. Walaupun ada yang kata aku banyak kredit padahal kredit aku jarang guna pun.. Sebab tu aku boleh wish tiap-tiap malam..

Orang yang aku wish selamat malam kadang-kadang bertambah kadang-kadang berkurang. Kena tengok jugak keadaan. Kadang-kadang rasa macam nak buang je orang tu dalam list aku, aku buang je.. Tapi, kadang-kadang bila aku dah buang, esoknya orang tu wish nite balik, maka dengan itu dia termasuk dalam list aku kembali.. Nampak sangat aku nak orang reply kan..

Tapi, tak semua kawan aku reply setiap malam.. Ada yang lama tak reply tapi sebab dia memang kawan baik sangat so aku still masukkan dia dalam list.. Untuk orang yang baru je masuk dalam senarai memang takkan lama kalau aku rasa nak buang je kan..

Kalau korang tanya aku wish kat siapa je selamat malam aku tu.. Aku wish untuk semua tempat yang aku pernah kenal orang.. Sekolah menengah, matrik (dulu je ada dalam list), kwn baik u, wakil coursemate, kawan fb dan sekarang tambah satu kawan blog kan.. Kawan sekolah rendah tak masuk lagi.. Tak tahulah sebab apa..

Berapa ramai sekarang?? Ada dalam 17 orang kot.. Entah.. Aku wish je yang dah memang siap ada dalam list.. So aku send saje..

Tadi, aku ada tulis kan, kadang-kadang pernah give up nak wish dah.. Tapi, ada satu masa aku memang nekad taknak wish.. Esoknya, dari pagi sampai malam ada je yang wish, morning lah, petang lah dan ofcourse malam jugak.. Masa tu aku terharu dan aku wish jugak walaupun bukan selalu dorang balas..

Dari situ aku tahu bukan balasan sepatutnya aku nak tapi keikhlasan dan sebab aku hantar mesej tu setiap malam.. Aku tahu semua kawan aku terharu aku hantar tiap-tiap malam walaupun kadang-kdang dorang tak balas.. Dorang pun banyak keja nak buat kan.. Tapi itu menunjukkan aku sentiasa ingat dorang walau sesibuk mana pun aku..

Tak bermakna aku tak pernah miss wish, sebab ada jugak aku tak wish bila aku busy, tertidur awal, tak ada kredit ataupun di luar kawasan ada coverage telefon kan.. Masa umrah dulu pun 2 minggu aku hilang tanpa berita sampai ada yang tercari-cari.. ^_^

So, siapa-siapa rasa nak aku wish setiap malam boleh lah bagitahu aku yea.. Padahal kadang-kadang aku forward je yang semalam punya takpun tukar smiley =P

Diingatkan jugak dalam aku rajin wish selamat malam pun tetap ada rule..

Terima kasih Allah kerana beri kesempatan aku hidup sampai hari ini.. Terima kasih mak sebab lahirkan aku dan besarkan aku dengan penuh kasih-sayang sampai hari ini.. Terima kasih ayah sebab didik dan manjakan aku sampai hari ini.. Hari ini hari bersejarah bagi aku..*wink

26 comments:

cik nana said...

wahhh suwit nye. bagus camni. terharu sape yg dpt wish tu..

Chic Na said...

mohon wish kat cik na tiap2 malam plisss. :)

baiknya atil ni kan. dulu2 rajin gak wish, skrg dah malas. huhu..

Cik Nur said...

Setahun dah atil..? Hebatt..!

nak juga wish setiap malam...

huhuhuh.. :)

TiranaAduka said...

salam.
Nak jugak wish buat tirana aduka...haha..
Asal hati kita ikhlas akan dibalas dgn kebaikan..

*tirana aduka selalu berdoa sblm tidur..

Jna marcello said...

SWEET je tapi xde pun wish kat Na p(nakk jugak hehehe)

Jna marcello said...

SWEET je tapi xde pun wish kat Na p(nakk jugak hehehe)

kay_are said...

aku rase aku tak pernah tak balas kecuali tak kredit kan? ape pun memang ko rajin weh sebab wish lebih 10 orang tiap malam.. huu

dhiashahida said...

cutenye!!ida pun mau di wishkan tiap malam..ehehe

Detective Fiqa said...

amboii. cweettnyer. df nak boleh? :P hahaha

Domu-kon said...

suwiiit...! atil nie..romatik gitew..ingtkan apa status kt fb atil..hehehe

p/s: if atil mesj kita xbls..mknanya..

1) kita dalam keadaan tidur..maka if msj dtg..kita xsdar kita bca..
2) kita xde krdt..
3) adik kita main fon..

boni kacak said...

saya tak pernah dapat pun mesej daripada awak??hehehe

CekbOlat-bOlat said...

rajinnyaaaaa . sungguh bolat jarang dpt mcg slmat malam . kalau tgh2 msej tu nk akhiri prbualan iye la wish . tpi klau mcm tu mmg takde .

mmg istimewa sungguh awk ni

hnahdy said...

hana pernah wis selamat malam. xminta di balas pun. tapi diorang balas juga. lepastu bermulalah ber sms sampai pukul 2 3 pagi..huhu

Orkid Edyliyne @ OrkEd said...

sangat sweet... ^^
kalau OE, ada orang wish tiap2 malam, tiap2 malam jugak OE akan balas... hehe

Eiqa Almond said...

Nak jugak dapat wish selamat malam..!
(muka kesian)

Cik Aini said...

bestnya..
lps ni wish la kai ai sama..mesti tidur lena pnyalah mlm2 lps Atil wish..jgn mimpi Atil tiap2 mlm udah..bleh pengsan mcm tu.hahaha

cweet pinky said...

mak aih , untgnya ... CP pown kebetulan la, malam tadi ade owg wish selamat malam , num yang CP tak kenal lak tuh ...

mama aryan said...

sweetnyer dia..hehe,wish kat akak jugak lah..

tu la x sempat nak jumpa hari tu,family mentua akak dtg la,insyaAllah nti kalu atil dtg lg bgtau akak ye

Mishter Izwän said...

sy nk termasuk dalam list tuh boleh. . tak de sape nk wish nite kat saye :(

Si Matatajam said...

Rajinnya wish setiap mlm...bertuahnya insan tu..

QasehnyaRania said...

so sweet...

dulu selalu skrg kurang dah..wish kat org sebelah je..hihi

nak jugak boleh ;D

Pokok Manggis Depan Rumah said...

bagus nye wish tiap2 malam..
Mesti terharu orang-orang tu kan..

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

so suwiiiitttt la hehe...best la sp yg dpt wish tu hikss

Sayidah Nafisah Ruslan said...

bagusnye awak.. saya ni kemain malas lagi nak wish2. kalau ada org hantar baru saya reply. gak teruk jugalah saya ni.

oh selamat siang awak :)

Encik H said...

ohoo..aku tak komen rupanya..tak tau nak komen apa kot..kahkah

anyway, happy belated besday..:D

kiera'sakura said...

xpernah da yg buat kat akak cenggitu huuuu. mesti akan terasa kalau dah biasa ada tp tetiba hilang kan