dewan rakyat

Monday, November 19, 2012

Carca- marba 2

Bismillahirrahmanirrahim..

Mula- mula sekali nak letak ni..

google

Ada entri lepas-lepas yang tak lah lama sangat, baru je every night dan Imam-imam yang benar aku tinggalkan tanpa jawab segala pertanyaan yang diberikan.. Ececece.. Macam kaunter pertanyaan la pulak kan.

Lagipun, hari Isnin yang sejuk-sejuk ni sebab hujan di pagi hari aku keluarkan lah entri yang biasa-biasa saja walaupun selama ini entri aku tak ada luar biasa pun..

Yang entri every night tu, habis semua komen nak aku anta wish jugak.. Mahu pengsan aku kalau betul-betul hantar kat semua. Apalah sengat wish tak seberapa aku tu, nak aku wish kat korang. Cuba tanya yang aku wish biasa je pun. Kadang-kadang aku forward semalam punya wish.. Erk.. Terbocor rahsia..

Lagi satu ada yang cakap lepas wish nak mesej panjang-panjang.. Kalau dengan semua yang aku wish tu aku bermesej. Mahu pening kepala aku. Lagipun ada terma dan syarat kalau aku mesej berlabun sampai tengah malam.. =P

Untuk imam-imam yang benar pulak, itu memang imam empat mazhab fikah yang ada sekarang.. Imam Abu Hanifah, Imam Malik, Imam Syafie dan Imam Ahmad.. Kalau nak suruh aku cerita pasal buku ni nanti jadi fakta sejarah semata-mata.. Tapi kalau baca buku ni sebijik macam novel cinta yang kita biasa baca.. Ada dialog, ada peristiwa, ada suasana, jadi bukan buku ilmiah yang penuh fakta tapi penceritaan yang menarik.. Diingatkan untuk orang yang suka baca macam aku lah kot rasa novel ni seronok.. Sebab dia novel lah aku tak ngantuk baca..

Setakat ini sajalah entri biasa-biasa aku untuk hari Isnin ini. Hajat hati nak cerita pasal kenduri rumah kak aku hari tu yang penuh makanan tapi lain kali jelah kalau kerajinan yang menebal..

Sebelum tu nak cakap terima kasih cik kotak hati aka safi rania aka azah yang dengan sweet nya buat entri untuk dia yang kita suke dengan gambar ni sekali,








Dan kepada semua yang wish happy belated birthday pun terima kasih jugak.. Erkk,, sepatutnya aku diam kan saja birthday aku tuh.. Ahaks!!

Untuk shirah, kiter tak malu lah nak ngaku umur kita 22.. Muda lagi.. =P

21 comments:

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

22 tahun??

muda lagikk.. hehe

QA's ~ mamapapa said...

alala mudanya lg adik ni...mode : jeles,eheheh!!!

Domu-kon said...

atil..kita 16 tahun..sweet 16..hehehe..

tapikan atill.if kita kan..ngaku umur skrg xmalu lagi..tapi kalau dah cecah 24 tahun tu..ase buat2 xtau je umur nanti..hehehe

Chic Na said...

ok ok dah faham pasal imam tu. tp still menanti good nite wish dr atil. hihi..

muda trang tang tang lg. ;)

Detective Fiqa said...

lorhhh. 22 ? :D hahaha. baye dgn abg shar90 =="

Cik Nur said...

buku macam tu, mmg best tau baca.. mmg xjemu..novel islamic nur panggil.. :)

pernah baca novel rabiatul adawiyah..best..kesan sampai ke dasar hati.. :)

boni kacak said...

22 tahun?? awak dah boleh kawin dah tu.ehehehe :P

Jna marcello said...

22 MUDA LAGI..SAMA UMUR KITA *PERASAN HEHEHE
UNTUK HANI HPYY BURFDAYYYYYYYYYYYY

Ain Norainsyah said...

22 tahun, umur yang sangat cantik... Tak sabar nak melangkah ke umur tu jugak... Btw, semoga bahagia selalu ye akak. :)

hainom OKje said...

He..he... muda sesangat tu Atil.... lainlah umur OKje ni....he..he...

Kesuma Angsana said...

all the best to u ye dear

kay_are said...

tua dah ko rupe nye.. aku ingat muda lagi.. =P sampai sekarang aku blur bile besday ko sebab.. sape suruh ko hide.. =__=

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

muda lg tu 22 tahun hihihi

reenapple said...

LOh.. kita sama umur. *high 5*

saifudin said...

salam super sahabat,
tetap semangat dan sukses selalu ya
ditunggu kunjungan baliknya :)

saifudin said...

salam super sahabat,
tetap semangat dan sukses selalu ya
ditunggu kunjungan baliknya :)

saifudin said...

salam super sahabat,
tetap semangat dan sukses selalu ya
ditunggu kunjungan baliknya :)

mama aryan said...

muda lg tu..akak dah nak msk 35
umah atil kat sungkai ke?dekat la dgn tempat akak kursus ni ye..
akak nak gi pasar mlm ptg ni jom jumpa..no.akak 012-2481582..
haha..sempat lak curik2 komen nih

Iffah Afeefah said...

pray for gaza too

kiera'sakura said...

novel pasal imam tue apa tajuk dia ek?

hepy besday for u dear. moga dipermudahkan segala urusan Amin :)

Si Matatajam said...

Muda lg rupanya... Kak M lg muda sb br nk masuk 13 thn depan hak hak hak