dewan rakyat

Thursday, November 8, 2012

Babysitter ke bibik??

Bismillahirrahmanirrahim...


Dah seminggu tinggal rumah kakak bermaksud seminggu jugak lah aku jaga budak-budak ni sebab sepanjang aku ada tak hantar pun rumah pengasuh. Lagi-lagi semua nya dah malas pergi sekolah kecuali kakak sulung nya masih bersemangat..

Disebabkan dah duduk rumah ada budak kecik kat rumah.. Tak lah budak kecik mana sorang umur 4 tahun, darjah 1 dan kadang-kadang adalah kakak nya yang darjah 5.. Jadi, aku bangun lah awal jugak nak buat sarapan lah, masak untuk tengahari lah (padahal masak cincai je), basuh dan sidai kain. Bila rajin aku kemas lah rumah (kalau rajin). Kalau aku sorang jangan harap aku nak bangun awal sangat kan.

Kadang-kadang kalau kakak aku busy sangat tak sempat amik yang pergi sekolah tu, jadi aku lah tukang amik dan antar pergi sekolah petang pulak kan. Tu yang sampai kereta kak aku sedap je terseret dekat tiang. Nampak sangat jarang bawa kete. Parking pun tak betul.

Disebabkan dah beberapa hari dah macam tu, malam pun aku tidur dengan anak sedara yang darjah 1 (tido awal ye aku), masa lipat kain semalam bebudak ni cakap,

"Maksu ni nak jadi bibik ei."

Ceittt, itu korang panggil aku kan..

Nampak sangat aku yang kena buli, bukan aku yang buli tapi kuasa veto mengarah tetap ada walaupun bukan dalam nada marah.. Psikologi itu penting kan.. =P

32 comments:

Liselle MonCherie said...

Huhuhu the pick-up lady!
The folding-lady
The cooking-lady
XD,not all ladies are bossy. Hewhew terjawab sudah soalan smlm :3

Aishah Jahirah said...

jwb balik ye la....bibik tu maksud lain mak cik, mak sedara...heheh

CekbOlat-bOlat said...

alahaii kesiannya .
ni bibik upgrade punya ..


heheheheheheheh

boni kacak said...

hahahahaha. luku je kepala dorang tu..hakhakhakhak

Kesuma Angsana said...

he he he sesekali apa salahnyer

mirmashi94 said...

haha. haa, sama laa. tapi tade la sampai sebusy hana. satu hal je la balik cuti sem ni, salu balik rumah sibuk nak makan masakan mak. tapi saya, byk makan masakan sdiri. lau sedap, tape gak. nie ntah ape2 doh. memang tade bakat memasak -.-. sadis -.-.

BlueiceButterfly said...

xpe2 praktis nak jadi wife nanti..hehe :)

Cik Nur said...

hahahaha..sekali kena dengan ank sedara..!sempoi lak soalan tu..

maksu nak jadi bibik yerr..hehehe..

rajin betul atil ngasuh ye..

shar90 said...

kumpul pegalaman utk jd ibu plak nanti... hee :D

Domu-kon said...

practice makes perfect atil..dah tak lama la tu..hehehe

Si Matatajam said...

La hai pepandai ja depa bagi gelaran bibik.. Ha ha..

Detective Fiqa said...

ecehh berlatih ye kak? hahaha :D amboiii hehehe takpelah relax2.

kay_are said...

free2 je dapat title camtu.. alang2 dah dipanggil bibik.. mintak upah r weh.. ape tunggu lagi.. huu

QasehnyaRania said...

boleh la dua2 skali pangil .hihi

syiok kan ;D

QasehnyaRania said...

boleh la dua2 skali pangil .hihi

syiok kan ;D

QasehnyaRania said...

boleh la dua2 skali pangil .hihi

syiok kan ;D

QasehnyaRania said...

boleh la dua2 skali pangil .hihi

syiok kan ;D

dhiashahida said...

cettt...brani dorg menggelar sebegitu...mesti stress kan...hahahaha...budak2 lau bertanya nak tergelak kt sblm jawab soklan mereka..jujur benar dan kejam sllnya...

haz said...

haii bibik.. bibik free x weekends ni? ingt nk upah bibik babysit haz la pulak. hahahah xD

Chic Na said...

huhuhu.. bakat terpendam ni jaga budak. nak sedap sikit panggil la babysitter. hikhik.. gurau je. :)

mama aryan said...

pandai diorg kenakn maksu diorg ye..hehe
jln kebun kat mana,klu xde apa2 hal sabtu ni bole juga singgah jumpa atil,insyaAllah..sbb mak mentua nk dtg takut diorg ajak berjalan
,seronok juga klu dpt jumpakan..

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Mana yang rasa selamat untuk anak-anak, itu yang lagi baik akak..

hnahdy said...

itu menunjukkan diorang suka akak :)

Evagurl Izma said...

bibik.. hihi..

ketuk dahi sorang2 nanti baru tau kan :P

Mr.Clive said...

bibik!!! pekabo??? heheheh :P

anggap aje laaa sbg pengalaman!hehehe :)

Cik Aini said...

kahkahkah..
rs sesuai tu gelaran tu..hihihi
kalo sesuai sambar trs je keja tu.x yh ssh2 dah blajo bagai..hahaha

bibik...ooo bibikk..
hihihihi

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

ngeeeeee~ tersentap kauuu...anak buah panggil bibik...hehehe

Azlan Strider said...

hahaha..hi bibik..untung laa ank buah u ade bibik yang muda remaja..hehehe

Regards,
-Strider-

Anis izyan Abd Rahman said...

practice make perfect kowt , haha

Sue PeLik said...

kalau saya, saya amek bibik jerk. tak mau anta baby siter. hukhukhukhuk

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

kihkihkih sian atil.....xpasal2 dpt gelaran bibik

kiera'sakura said...

akak suka ngasuh ank2 dri kecik. sbb nt depa akan dengar kata kita bila kita ngasuh dorg dri kecik ;)