dewan rakyat

Friday, October 19, 2012

Dalam kenangan..

Bismillahirrahmanirrahim..

Hari tu ada cakap pasal mimo mati aka hamster yang bukan aku punya mati.. Sebab dia mati tak tahulah.. Menurut kawan aku yang merupakan tuan dia sebab mimo dah tua.. Tapi, aku rasa mimo mati sebab keseorangan dalam sangkar dia.. So, dia mati mengikut firasat aku sebab kemurungan kerana tiada pasangan di sisi.. Bila aku tanya kawan aku tuh mimo tu jantan ke betina, maka kawan aku jawab,

"Kalau aku kata jantan maka jantan lah dia.."

Apa punya tuan lah boleh tak tahu jantina pet dia..

Teringat mimo sebab aku lah yang suka bagi makanan merapu-rapu kat dia dulu.. Sori mimo.. Nanti aku datang Kelantan aku melawat kubur ko ya.. Tapi, tuan ko kata kubur ko dah hilang disimbah hujan..

Nampak tak daun kari tu?? Aku bagi


Dengan super ring nya


Sangkar baru dalam kenangan
Tuan dia cakap nak beli hamster baru dan namakn dia mimi.. Aku syak tuan dia nak anggap hamster tu betina pulak..

Bulu mimo sangat soft.. Teringatlah betapa lembut nya bulu mimo macam pegang tuala yang lembut direndam softlan.. Huuu~~


32 comments:

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

erkkkk geli ngan pegang hamster

iedchan said...

comelnyeee..dulu pernah bela hamster gak..hehe.tp lame2 jdi mls nak bersihkan kandang die..hehe

hainom OKje said...

Alah Mimo...siannya....akibat makan daun kari mimo mati...hu..hu... Hani awak di tuduh menyebabkan kematian...he..he..

Jna marcello said...

alaa sedihh T_T tp awk hamster ni mmg pelik sikit mati dye mmg tatw punca.. da bape kali kazen and anty sy bela tbe2 je mati ..ade yg mati mulut darah..to mmg tatw apa punca..tp tu laa klau tgk reaction dye (hamster) lari snae sni CUTE sgt!!!!

Pokok Manggis Depan Rumah said...

hehehe. takut saya nak pegang ni.. sian dia dah mati..

Azlan Strider said...

owh..yer ker??hamster pun boleh mati kemurungan sebab takde partner ek..hehe..nasib baik saya bukan hamter klu tak nasib sy mesti sama macam mimo..hehehe

Regards,
-Strider-

Mr.Clive said...

hi cik hani!
pekabooooo?
lama xdtg sini! soweeee!!! :D

anyway,sy dulu pun ada jugak hamster tapi buang sebab bau hancing sgt! :P

Chic Na said...

ni mesti keracunan makanan sbb atil bg dia mkn macam2 dulu. hehe.. comel lah mimo.

cik nana said...

mimo makan daun kari ? uwahhh. kite suke kucing tapi mcm takut lak ngn hamster ni. hikhik

cik nana said...

mimo makan daun kari ? uwahhh. kite suke kucing tapi mcm takut lak ngn hamster ni. hikhik

cik nana said...

mimo makan daun kari ? uwahhh. kite suke kucing tapi mcm takut lak ngn hamster ni. hikhik

Cik Nur said...

sampai hati atil bagi daun kari..bagilah kepsi ke..mc'd ke.. hihihi..

pernah bela hamster, tapi lepas kena gigit, nur jual balik..hahahha

Shafika Nabila said...

Hahahaha xtau jantan ke betina. haha kesian momo. ntah2 momo tercekik makan daun kari tak ? heee

mama aryan said...

comell..anak buah akak pun ada bela hamster,ibu dia x bg dia guna duit sendiri beli hamster tu..

Sue PeLik said...

huhuhu comelynyaaaaa!!! huhuhu

Detective Fiqa said...

wahhhh hamtaro :P hehehe comellnyerr

CekbOlat-bOlat said...

kehkeh . lawakk pulak bace ni .

bolat dulu penah bela hamster, mmber hadiahkan malangnya sibuk dgn sekolah hamster mati keseorangan T__T

babah ckp dosa kalau kita bela tapi buat taktahu dkat dia . hurmm *bersalah*

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

hamster akak geli dik oi...kucing pun akak xberani ni kan hamster haha

Aishah Jahirah said...

daun kari pun dia mkn ke?kwn2 ada ckp hamster ni kalau partner dia mati,xlama mesti dia pun mati.tataw la,xpnh bela hamster.

kay_are said...

sengal gak member ko tu sukati tetapkan jantina pet die.. mimo mati sebab sakit rindu nak jumpe ko kot.. =P

Domu-kon said...

rasanya mimo tu mati sebab nama dia mimo.. ce try letak nampak dia " panjang usia"..confirm la panjang usia yer..hehehehe

mimi pula namanya baru..if mimi pulak pergi..nama jadi.. momo..hilang momo, jadi meme, pastu hilang meme..jadi mumu..hilang mumu jadi apa..?

jadi pelik la jwapannya..hehehe..
--> tetiba otak sewel..

CikZaitul said...

takut gan hamster sbb trauma kene gigit gan dieee...



wuwuwuuwuwuuw

elyna mirsada said...

geli ngn binatang berbulu,ehehe ^__^

Telor Power said...

aku tak boleh pegang binatang ni,....
comel sangat. dan rasa nak picit aja...

Shasha Yacob said...

okok, kalau bab bab haiwan ni aku kureng sikit, hihi

Si Matatajam said...

Suka tgk hamster tapi geli nk pegang..

Cik Aini said...

jauhnya Atil oooo smp kelantan kalo nk lawat kubur memo tu..

kira yg baru nama mimi plak,nti kalo ada sekor lg ntah2 dia kasi nm mama tak?hahahaha

~Cik Sweety~ said...

mimo tu mcm sweety la..kesunyian tnpa teman..hahaha.. kesian dia kn..

Orkid Edyliyne @ OrkEd said...

hehe kelakarlah kawan awak tu. ade pulak tak tahu jantina...
OE pernah bela, dan mati...
memang tangan tak boleh nak membela benda kecik2 comel2 nie...
bagi dekat kawan OE, lama pulak yang sekor tu... hehe... ^^

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

singgah ahad..happy weekend :-)

kiera'sakura said...

adik ipar saya pun ada menatang yg hampir serupa dengan nie tp tak sama. nama dia gemok memang gemok betol pun =.= betol kot pasal dia takde pasangan nk ajak berborak. kang klu dia berborak ngn awak, awak kasi mkn kepsi pulak kihkihkih :p

Eiqa Almond said...

Comel nyee mimo...!!!
Tapi kalau pegang confirm terjerit2x, hehee