dewan rakyat

Wednesday, August 1, 2012

........ jadi kenyataan..

Bismillahirrahmanirrahim..

Lokasi: Somewhere in Terengganu
Masa: Malam

Aku jalan ke dapur.. Bunyi si mimo si hamster gedik tu membingitkan telinga.. Asyik bunyi jer main-main dia punya gelongsor.. Belum lagi sibuk-sibuk buat aksi nak keluar daripada kandang dia lagi.. Buat aku tak boleh tidur.. Nasib lah tidur dekat ruang tamu dengan dia.. Tuan dia safi rania?? Enak dibuai mimpi dalam bilik..

Dalam aku menapak ke dapur tuh.. Mimo berjaya melepaskan diri daripada kandang.. Aku buat tak tahu jer.. Nanti-nanti aku tangkap lah balik.. Sumbat dalam penjara dia.. Malas aku nak layan si mimo tuh.. Tup..tup.tup..

Hampeh punya mimo dia lari masuk bilik air.. Apa lagi.. Dengan tangkas dan pantas nya aku kejar dia dalam bilik air.. Tapi badan dia melentur bukan main... Tak ada tulang ke apa.. Aku nak tangkap terlepas.. Dan tak semena-mena..

Dushhhhhh..

Aku terjatuh kan baldi kecik atas dia dan mimo jatuh ke dalam lubang bilik air.. Aku menggelabah nak selamatkan mimo.. Dalam fikiran aku,

"Mati aku kena marah dengan safi rania buat mimo mati."

Aku cuba angkat mimo yang macam dah nyawa-nyawa hamster.. Hiduplah wahai mimo.. Tapi apakan daya mimo mati.. Oh,tidak!!!

Tiba-tiba....

Mimo melompat balik.. Macam mana dia boleh hidup balik.. Behalusinansi ke apa aku ni?? Apakah?? Sah-sah aku tengah MIMPI!!!!

Disebabkan mimo ganggu aku tidur.. Aku mimpi bukan-bukan pasal dia.. Hampeh punya mimo!!

Lokasi: Somewhere in Perak.
Masa: Subuh

Tut..tut..tut (macam ni ke bunyi nset aku kalau mesej masuk??)

1 message received from Safi Rania

'Atil, bnda ko mimpi da jd, meemo kua n jatuh lam lobang jamban' (mesej ini tidak ditapis)

Hahahaha.. Amik kaw.. Mimpi aku jadi betul.. Sian mimo.. Adakah mimo mati?? Tidak sama sekali.. Menurut safi rania dia boleh berenang-renang dalam lubang jamban tu.. Dah memang dasar tikus!!

safi rania sibuk cari tuan baru untuk mimo sebab dia tak larat nak jaga.. jangan terkejut nanti ada giveway 'siapa nak mimo'.. wakaka.. FYI nama mimo tu aku bagi.. aku memang suka bagi nama kat benda bukan hak aku.. ekekeke..


Mimo dan rumah baru tapi still terlepas
Rindu mimo tapi kelantan jauh meyh..

*jaga-jagalah korang.. selalu sangat dah mimpi aku jadi betul.. jangan bagi aku mimpi korang bukan-bukan.. ekekeke

13 comments:

Edy Fee said...

pergh smp ke lubang jamban.dasat

elyna mirsada said...

aduss..nsb bek xmati kn =)

Yana Libra said...

cam best je berenang2 dalam lubang jamban tu..hehe~ :p

Chic Na said...

uishh bahaya neh. mimpi jd kenyataan. huhu.. kesian mimo. :)

Domu-kon said...

Tolong mimpi misz domu fly ke Uk..atau result misz domu 4.0 boleh...?hehehe..

Cik Nur said...

mcm manalah mimo tu boleh terlepas dari penjara dia..? ganas gak mimo tu eh..!

محمد شهريل القنيطري said...

tolong mimpi saya balik malaysia skung juga dgn perkhidmtan mimpi airline...hehe

kay_are said...

tikus kire haiwan survival gak.. dalam air pun memang boleh hidup nye.. huu.. camtu, lain kali mimpikan aku yang baik2 je tau.. =P

~Sweet Honesty~ said...

sila mimpikan sweety besanding ats pelamin yea..kekeke

Mishter Izwän said...

sy bnyk kali mmpi jd kenyataan . tp tak perfect mcm dlm mmpi la.

KorN said...

klakor la mimo safi rania ni... hyperaktif sangat... giveaway? xnak ah.. da masuk lubang jamban.. saham jatuh.. hehehe

Detective Fiqa said...

comellnyerrr. :D teringt kawan sy punyerr huhuh

~ KaiSara AiMan PunYe BloG ~ said...

jgn la mimpikn dila yg bkn2.. mimpi yg baik2 ye.hihi:p..bnyk kali jgk dila mimpi bnda yg btul..tkut plk klu ada mimpi..huhu