dewan rakyat

Thursday, August 16, 2012

Berbelah bahagi..

Bismillahirrahmanirrahim..

Kenapa berbelah bahagi?? Dahlah terbelah, bahagi pulak tu kan.. Aku terbayang kek yang dibelah-belah dan dibahagikan.. Nyum..nyum..nyumm Dapat secret recipe sodap ni..



Raya dah nak dekat.. Ramai dah buat wish raya kan.. Aku nanti lah.. Kalau tak busy nak raya sangat, malam raya aku buat entry.. Hahaha.. Waktu tu korang dah sibuk bakar lemang, ketupat semua kan.. Rumah aku ni rebus nasi himpit jelah.. Lemang tunggu abang ipar bawak balik dari rumah keluarga dia..

Apa yang terbelah sangat tu kan?? Kawan-kawan aku ajak aku datang rumah mereka raya ni.. Hajat hati memang nak sangat.. Tapi apakan daya aku sorang je tercampak dekat selatan Perak ni.. Kawan-kawan lain nun utara Perak.. Kalau hangpe duduk jauh antara satu sama lain tak apa juga.. Taklah rasa terpinggir sangat.. Ni semua daerah sama.. Takpun daerah sebelah menyebelah.. Sangat tidak adil bagiku.. Macam mana pulak elok kawan-kawan aku duduk lebih kurang je jarak rumah dorang.. Aishhh...

Agak-agak aku nak pergi sana naik apa?? Naik bas?? Dua trip kot pastu merantau dari satu rumah ke satu rumah.. Idea yang bagus lah tuh!!

I wish I have friends here!!

Cik Nur, kalau diizinkan saya turun sana kita dating ei.. heee~~ berangan jelah..

Sekian, merapu-meraban aku di malam ke-27...

*tak suka buat entry tak ada hala-tuju tapi aku buat jugak.. sindrom kepenatan kemas rumah.. nasiblah aku sorang je jadi assistant mak kan.. Memang syok lah korang yea kakak-kakak and abang aku semua.. kuih aku buat.. langsir aku tukar.. sapu bilik korang.. lepas tu, lepas raya rembat kuih-kuih tu.. ngomel nanti siap korang!!


17 comments:

Cik Nur said...

boleh2... bila tu, tapi nur xde sini smpai rasa ke tiga.. nur balik tapah.. :)

dekat dok dengan sungkai...?

zera eira said...

lohhh, entri melalut pon, kita baca ni ha. haaa, :)

jihah jimur said...

samalah nasib kita.. kawan2 nun jauh ajak konvoi kat utara kedah sana.. kite tercampak kat selatan kl neyh..

Liselle MonCherie said...

Berbelah bahagi??? XD
Salam Ramadhan<---sorry terlambat ucapkan walaupun nak raye dah!
All I want to say is I miss you!!!! <3

Lady Windsor said...

Meh datang raya rumah akak kata KL, nak overnight pun boleh Hani...:)

Chic Na said...

orang lain kalau raya balik dr perantauan, ini awak nk g merantau ke rumah kawan lak. huhu.. ok gak tu, sekali sekala beraya jauh2. ;)

Yana Libra said...

hehe..rajinnya dia walaupun terpaksa~ :p

Edy Fee said...

wah birunye kak..mcm nila....hehehe

MizzTina said...

mai johor nak x?? umh akak..

Izni Hafiz Abdul Rashid said...

atee... teman nie pun dok kat Perak selatan... Tanjong Malim... leh laa teman datang umah awak yer...

Ejam said...

boleh jadi istri misali ni. dah cukup masa dah tu. :D

Detective Fiqa said...

wahhh hahaha. akak. kite geng. huh!. semua kite nak kene buat. cehhh~~. hahaha :D tapi tape tolong mak ayah katakan :D

-meeSUPERGIRL- said...

beraya rumah jiran je la .. hehe

Cendol said...

eh atil,kamu kat perak eh eh??hee..cendol kat ipoh.kamu sng2 dtg le rumah cendol.cendol raye sini je.kmpung pn kat jelapang je.
kite tuko nombor fon nak atil??nak tak nak tak???tak nak siap!haha

shar90 said...

rajinnyeee... hehee
sekali skala buat sume sorng2 xpe... hahaa xP

Mr.Clive said...

xpe la masih pusing2 perak tu jer...saya ni ha...hadoi! bwahahaha

anyway selamat ari raya!!

kay_are said...

ish ish... takkan takde langsung member sebaya kat slim tu? simpati aku bace entri ni..