dewan rakyat

Tuesday, July 31, 2012

Kucup sudah..


Bismillahirrahmanirrahim..

Sambungan hari itu


"Nak kucup Hajarul Aswad nggak buk??"

Rasa-rasa apa reaksi aku?? Sah-sah aku menggangguk.. Aku rasa macam aku bisu jer sepanjang tawaf tu.. Tahu angguk jer.. Diaorang guide aku sampai Hajarul Aswad.. Ya Allah, dekat situ sangat ramai orang berebut, bertolak, rempuh.. Hanya orang yang kuat semangat dan kuat badan jer boleh lepas DENGAN pertolongan Allah..

Tupp...tupp..tup.. Aku sampai betul-betul depan Hajarul Aswad tu.. Aku dapat pegang.. Kucup.. Kepala aku ditolak dua kali dalam Hajarul Aswad tu.. Semua berlaku macam pantas.. Sampai aku tak tahu nak baca apa.. Selamat orang Indon tu suruh aku mengucap.. Itupun aku tak tahu aku buat ke tidak.. Speechless..

Bila keluar daripada tempat sesak tuh, orang Indon tu tarik aku keluar.. Rupa-rupanya pertolongan dia ada makna.. Mintak upah weyh.. Tapi sama sekali malang dia tersalah amik orang.. Aku ni pergi masjid memang selamba tak bawak satu sen pun.. Hampa giler dorang.. Lepas tu nak ikut aku pergi hotel tapi apakan daya tawaf aku tak habis lagi.. Tup..tup..tup.. Hilang macam tu dorang.. Membuatkan aku terpinga-pinga sambung tawaf.. Ghaib gitu jer..

Balik hotel citer lah dekat family aku.. Kak aku tak dapat kucup pun.. Siap bengkak jari kaki dia kena pijak.. Solat hijir Ismail pun bersesak.. Betapa bersyukur nya aku kan.. Rupa-rupanya kak aku pun ada orang tanya nak kucup Hajarul Aswad ke tidak tapi berbayar lah.. Kak aku tak nak sebab kak aku bawak duit besar hari tu.. Memang kebiasaan dorang tanya dulu sebelum tolong nak bayar upah ke tidak.. Cuma maybe nasib aku baik masa tuh.. Ayah aku cakap,

"Memang rezeki Atil lah tu dapat free.." (^.^)

Kalau boleh memang aku nak bagi lah jugak kat dorang yang tolong tuh.. Apakan daya aku memang tak bawak satu sen pun weyh..

Actually, memang aku buat entry ni bersambung terus dari semalam.. tapi macam panjang sangat sebab tu aku cut dan konon-konon macam cerita tergantung.. padahal tak ada benda nak gantung pun.. ekekeke..


*yang nak buah tangan dari aku silalah  datang rumah yea.. hahaha..



16 comments:

Isabel Diaz said...

Terima kasih awk bp follow sya.. :)

~Sweet Honesty~ said...

bestnya dpt kucup kan..msti indah perasaannya..

Cendol said...

wahh untungnya kamu!!! best le.bkn sume org dpt.untung kamu dpt free lagi.huhu

Cik Aini said...

Ya Allah untungnya..
pengalaman yg sgt manis tu Atil..sgt2 beruntung =)

Chic Na said...

bestnya dapat kucup. bertuah kan, senang je awak dpt peluang tu. :)

Domu-kon said...

bestnya dapat cium hajarul aswad... free lak tu...gembira berganda2.. ouhh... kena datang umah erk ambil hadiah..hehehe

elyna mirsada said...

wow..bersyukr le dlm bersesak tu dpt gk kcup kn..

-meeSUPERGIRL- said...

beruntungnye awak :) sonok bace . trima kasih sbb buat mee rase mcm brsama awk . hihi . series . rasa nak pergi jugakk . humm .. nak mintak ampun byk2 . huk :'(

nanti sambung lagi taw ? :)

Cik Nur said...

alhamdulillah..rezeki atil.. :)
seronoknyakan.. :)

okay..nanti nur dtg umah.. :)
hiiiiiiiii

reenapple said...

seiuslly kau buat aku jeles.. ahaha

~ KaiSara AiMan PunYe BloG ~ said...

alhamdulillah dpt kucup..bruntung sbb xrmai dpt kucup sbb rmai kn..dgn tolak2 lg..huhu..dila xth la cmne..dgn bwk mak lg..insyaAllah blh:)

محمد شهريل القنيطري said...

sory atil lama x dtg...haa dah balik pon dari umrah...tahniah dpt kucup..jelez berlipat2 kali ganda tau x...fuh...bila lah dapat kucup plak..ermmm

mselim3 said...

wah,,,,best dapat kucup hajar aswad...kita nie entah bila?..insaallah ada rezeki ke sama nanti...

kay_are said...

rezeki r tu.. bukan senang nak dapat.. tambah lak aku tengok hajarul aswad tu memang sesak je.. ko ajak betul ke ajak2 ayam? aku tentera2 aku datang serbu jap g baru ko tau =P

nak GTO? datang umah mintak kat adik aku, =P

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

ALHAMDULILLAH... SERONOKNYA...

Hidayah Maznan said...

Ya Allah untungnya..atil hamba yg terpilih.. aku tumpang gembira til.. bukan senang nak dapat tuh..