dewan rakyat

Friday, June 8, 2012

Berita terkini..

Bismillahirrahmanirrahim....


Lokasi X- Kawasan sekitar lokasi X telah mengalami mengalami gangguan air melebihi 12 jam disebabkan berlakunya suatu insiden dihadapan sebuah universiti. Menurut saksi bawang ungu dan si cun yang melihat tempat kejadian. Tanah dilihat runtuh walaupun bukan berada di kawasan tanah tinggi. Kemungkinan tanah mendap telah berlaku dan mengakibatkan paip pecah. Kawasan yang mengalami masalah meliputi banyak taman perumahan termasuk universiti berdekatan dan dikhuatiri bekalan air akan terputus sehingga keesokan hari.


Arghhhhhhh.. Stress sungguh rasa nya bila tak ada air tiba-tiba. Nak terbuang air kecil, besar semua terbantut. Lupa nak cakap berita kat atas tu aku yang buat.. So, format yang entah pape aku tibai.. Suka ati aku lah kan berita blog aku.. Ahaks!!

Kami tak bersedia langsung untuk ketiadaan air.. Fuhh,, selamat aku orang pertama mandi. Jadi, aku sempat lah bersabun sikit kan. Kawan-kawan aku?? Terpaksa pergi hostel u untuk mandi-manda. Tapi aku join sekaki lah. Dah mandi beberapa bekas air ja mana cukup. Ye dakk??

Sekarang bekas air kitaorang kering-kontang. Dengan hostel tak ada air. Acano tu? Kawan aku yang duduk umah sewa lain pun sama jugak.. Amik wudhuk macam mana?? Aku guna air Dr.Sukida yang sempat dibeli semalam..

Esok nak exam.. Exam pagi pulak tuh.. Kalau sampai pagi esok takda air jangan tanya macam mana aku pergi exam esok..Hahahaha..

*malam ni aku tahan lah diri dari terkucil nampak nya.. Adoi!!
** aku tahu anak bongsu dengan anak tunggal selalu ada imaginary friends.. Kan littledolphin (^.^)

23 comments:

Hanamiko Sakura said...

oh! kalau tak ada air memang manyak susah.. hoho..


p/s :: anak bongsu selalu ada imaginary friends? saya anak bongsu tak ada pun.. tapi dunia sendiri adalah ;P

Rara Nasiha said...

tolonglahh, kalau takda letrik boleh lagi, kalau takda air, merana.

QA's ~ mamapapa said...

cari sungaila dik..ehehe!!!sronok jgk mandi ramai 2 :)

shar90 said...

study kt KT kan... terjun laut china selatan jew... hehee xP

~ KaiSara AiMan PunYe BloG ~ said...

dlu kt u mmg slalu xde air...ya ampun!klu xde elektrik xpe lg dr xde air susah!nk terkucil kna tahan..hihi

MizzTina said...

pernh jd gini dl ms kt kolej.. perghhh, merana..siap mndi kt fakulti..hahaha

Yana Libra said...

kena g beli air mineral botol besar banyak2 tu~~

tu je kot cara yg ada kalau tempat lain semua dah xde air..huhu~

Yumida said...

xde air mmg seksa..tp ye la..dugaan btNya pd kita..menjdkn kta lbh penyabar n tenang..
org kata lg bgs xde lektrik drpd xde air..hadoiiii..xde lektrik pn sakit jgk tau..panas..nk msk guna letrik pn terbantut...hmm..
hope bekalan air tu cepat diperbaiki...

Cik Aini Lavender's said...

perghhh..
mmg azab n seksa nih kalo xdo air..
sggup xde letrik lg dr xde air kan..
eh org cina selalu x mandi kan tp dorang pandai kan...selalu exam dpt markah cntik kan...
ha.......nmpk gayanya....hehehe

Teenager Housemaid said...

haritu rumah saya tak ada air tiga hari and tanpa notis pulak tu..
erk...
memang haru lah jawabnya..
-_- hehe

Elysa Sofia said...

cari tandas laa kalau nak buang air. huhu payahnya hidup kalau takde air!!

Zul De Alexis said...

guwa x leh hidup tanpa air...erkk! ang pi tahan? haha,,

Zaza Ridzlan said...

kt tempat keje zaza pun berapa hari xde air..sampai lori air dtg...huhu

Mohd Suhaimi said...

ish...........kalau dok kampung kan best bila time macam tu......mandi sungai je lah....

Mohd Suhaimi said...

ish...........kalau dok kampung kan best bila time macam tu......mandi sungai je lah....

kay_are said...

teringat zaman blaja dulu.. kini? tidak lagi! =P patut bau semacam je bile bukak blog ni.. sampai sekarang lak tu.. baru tau nape..

Cik Nur said...

kalau hujan jangan lupa tadah air.. :)

Mr.Clive said...

eeeeeeeeeeee tak mandi letewww.....hahah patutlaaaa bauu ajeee...ekekekek :P

~Sweet Honesty~ said...

mesti semerbak bau yea tak?? hihi

Azlan Strider said...

kalau dipilih antra takde air dan takde letrik..yang mana satu pilihan anda??hehehe

Regards,
-Strider-

Mr.Clive said...

harini mandi x?ekekekekek :P

Dyah Ayu Puspitasari said...

susah ya kl tak ada air .. salam kenal. follow me ya :)

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

huhuhu

moon rela xde letrik jika nak dibandingkan dgn xde air... seksa kalo xde air.. lagi2 nak terkucil.. nak uukk ukkk...

huhu