dewan rakyat

Friday, May 25, 2012

Tinggi vs Rendah..

Bismillahirrahmanirrahim..

Aku dari kecik, tadika, sekolah rendah sampailah ke sekolah menengah dalam form 1 dan form 2 tak pernah diisytihar tinggi.. Memang kemetot je.. Kalau beratur masa berbaris masa tadika dan sekolah rendah sah-sah duduk depan sekali.. Kalau tak depan sekali, 2nd tak pun 3rd.. Area tu jelah.. Kalau nak merasa duduk belakang masa aku jadi pengawas bertugas.. Masa tu boleh lah berangan nak duduk belakang kan.. =)

Masa aku darjah 1 kawan dengan jiran umur 4 tahun sama saja tinggi aku.. Tak nampak umur berbeza pun.. Cakap pun sama jer.. Pernah lah kawan kakak aku cakap,

"Kalau adik aku kan Hani masa darjah 1 tinggi dia macam adik ko darjah 3 (kakak aku pun Hani yea)," ceitt memang mulut tak makan saman betul lah ngata aku kan..

Aku dah biasa lah orang ngata aku kecik lah, rendah lah.. Pakej mata lagi.. Ok, itu dah jadi normal masa sekolah rendah..

Masa sekolah menengah dalam Form 1 macam tu aku kawan dengan kawan yang rendah sepesen aku.. Tapi masa ni aku paling rendah.. Ingat tak bawang ungu?? yang selalu ada dalam entri-entri aku.. dia satu sekolah dengan aku dulu.. Dan kami pernah segeng lah masa sekolah kan..Aku lagi rendah daripada dia.. Maybe tinggi aku masa tu lebih kurang 140 cm +++ macam tuh.. Tak ingat lah exactly nya berapa..

Masuk Form 2 aku start tukar kawan.. Sebab aku dah terpisah dorm dengan kawan-kawan aku dulu.. Aku kawan dengan kawan yang lagi matured + kawan yang lagi tinggi.. And again.. Sah-sah aku paling rendah.. Ada lah antara diaorang cakap,

"Tak reti nak kawan dengan hang Atil."

Aku tak paham apa yang tak reti nya.. Ada jer yang aku betul-betul baik kan.. So, aku tak kisah lah orang nak cakap apa.. Asalkan aku tahu aku comel macam kan.. Kah..kah..

Naik Form 3 masa ni tinggi aku dah nampak.. Sampai kan ada satu masa dalam kelas,

"Hani Dzatil kamu makin tinggi yea," cikgu aku tegur.. Malu giler yang amat lah masa tu.. Dah tegur aku depan-depan kan dalam kelas pulak tu.. Segan sangat masa tu..

Sehinggalah Form 5, ketinggian aku mengatasi ketinggian kawan-kawan aku yang lain.. Dan aku menjadi antara budak perempuan yang paling tinggi dalam batch aku.. Ada bangga sikit dalam hati masa tu.. Hahaha..

Rupa-rupanya ketinggian aku diperhati jugak oleh budak-budak laki batch aku.. Aku ingat kan tak ada siapa-siapa perasan aku.. Ada satu masa, aku ni bergegas nak balik hostel sebab nak kejar turn makan kat dewan makan.. Lambat nanti panjang lah aku beratur.. Ada lah kawan laki ni tegur,

"Weyh, Hani Dzatil kami budak laki heran macam mana hang boleh tinggi tiba-tiba,"

Aku terkejut lah jugak kan.. Mana taknya sanggup dia berlari kejar aku nak tanya .. Macam biasa jawapan sempoi aku,

"Aku minum susu," memang aku tak tipu pun aku minum susu selalu sampailah sekarang.. (^.^)

*aku taklah tinggi mana sekarang.. belum sampai tahap model lagi.. ;P


Aku yang kiri sekali.. =)

Aku dah lagi tinggi dari bawang ungu!
(aku tinggi lagi patutnya.. aku bengokkan kaki.) ;P



22 comments:

Liselle MonCherie said...

Waaah! ini mesti tulang kaki Kak Hani saja nak bg kejutan kt orang! Hehehe :D

Edy Fee said...

rendah badan takpe..jgn rendah jati diri

Yana Libra said...

wah, pelik~~~


terus jadi tinggi eh pas minum susu??

~ KaiSara AiMan PunYe BloG ~ said...

bestnya blh jd tinggi!dila xtinggi2 pun mnum susu ke ape ke..rendah jgk..mcm form4..haha..tp xkisah pun:P

CekbOlat-bOlat said...

harharhar.. comel gila.. yg rendahhh skali.. x sagka tiggi =='

محمد شهريل القنيطري said...

wow..tinggi!!hehe,tpi x tau tinggi mana...haha

Hanamiko Sakura said...

yup! minum susu adalah rahsia ketinggian :)

cha'e said...

mungkin nasib kita sama. haha xD

aku HaniAsyira said...

tinggi biasa2 ja jugak.. belum luar biasa lagi..

susu tuh jawapan paling bagus masa tuh.. mungkin bukan sebab tuh tp sebab lain ke.. keh2.. ;P

Cik Aini Lavender's said...

eh betul ke bleh tggi kalo minum susu?
kalo skrg br nk start minum susu bleh tggi lagi x? kalo bleh ai nk tggi jgk lah.haha

mirmashi94 said...

hikmah sebab bersabar dulu laa nie. time kena cakap kat org kan, hani senyap je. skrg dah tinggi. hehe

Ejam said...

mase kolej slalu la kacau kanak2 rebina yang rendah2 ni. ehehe... slalu panggil depa ayam katik...ekeke.. :P

ala. ejam suka orang rendah ni. comel ok, boleh dukung.. @.@

Lady Windsor said...

wahh tinggi le teww..akak pun 152 cm jer...huhu

shar90 said...

wooh... lg tinggi dr sye nih.. hehee xD

aku HaniAsyira said...

LW:: kak, sy tak tinggi mana.. lam 1.6cm camtu je pun..cuma tinggi dari dulu lah =)

Lady Windsor said...

tinggi dah tu...hehe..best tak jadi orang tinggi ni?

aku HaniAsyira said...

hmmm,, ntahlah.. tngkap gmbar tak best.. sbb kena rendah kan badan.. baju singkat so tak suka .. tp senang nak amik brg tinggi.. keh2

Yumida said...

nk begamba ngn budak2 tadika...sure kita jd org tinggi...hihi..

Domu-kon said...

misz domu pun xberapa tinggi..even parent tinggi melangit.. anak dia masih tinggi membumi..huwahuwahuwa

Mr.Clive said...

haaha boleh relate bolehh relate...kehkehkehhh dulu suka lawan tinggi ngan member2...skrng da xheran...XD

kay_are said...

pergh memang tinggi.. ni mesti sebab selalu makan calciyum ni.. tapi ape pun still takleh challenge aku ^^

aku ske statment kawan kakak ko tu

Miss N @ Nadia said...

hebatnya tetiba lagi tinggi dari orang lain :D