dewan rakyat

Tuesday, May 29, 2012

Burger mana??

Bismillahirrahmanirrahim..

Kringgggggggggg..

Menandakan waktu rehat bermula. Semua murid berpusu-pusu keluar daripada kelas menuju ke kantin untuk menjamah makanan yang ada. Si kecil tak lupa mengambil bekal roti milo nya keluar bersama rakan-rakannya dan menuju ke tempat biasa mereka menghabiskan waktu rehat. Port yang mereka amik cukup baik, di bawah pokok di tepi kolam yang tak berair. Tak tahulah bila masa kolam tu nak berair..

"Kamu bawa apa Dila?" si kecil bertanya.
"Kiter bawak burger telur," dila jawab sambil menujukkan burger telur nya..

Si kecil yang tengok burger telur terliur sambil meleleh air liur. Dia? Hanya berbekal kan roti milo sahaja.. Nak buat macam mana, mak dia mana sempat nak buatkan sarapan. Semua kawan-kawannya makan dengan berselera kecuali dia. Tanpa segan-silu dia,

"Dila, kiter nak sikit burger kamu nanti boleh?"
"Boleh. Kiter tak larat nak abiskan pun nanti."

Si kecil memang happy giler bila si Dila memberi green light. Disebabkan kesian tengok rotinya tak terusik lagi. Dia makan roti milo nya perlahan-lahan menunggu bahagian burge nyar nanti. Setelah habis roti nya, dia bangun ke sinki berhampiran untuk membasuh tangan. Si kecil tidak mahu saki-baki milo di tangan menghilangkan rasa burger telurnya. Makan mesti mahu sedapkan.

Sedang dia asyik membasuh tangan, ada seseoarang menghulurkan sesuatu,

"Nah, burger nya si kecil," si penghulur berkata.
"Terima ka....." si kecil mahu berterima kasih sambil menoleh ke belakang. Hairan, tiada siapa pun di belakang nya. Dia pun melihat apa yang ada di tangannya. Span!! Bukan burger seperti yang diharapkan... Mana burger??

Si kecil mula panik sambil memanggil nama kawan nya.

"Dila oh dila!"
"Kenapa? Kiter tengah buang sampah ni."
"Eh, bukan kamu ke bagi kita burger kat sinki tadi?"
"Mana ada lah. Kiter baru abis makan dan nak bagi kamu burger ni."

Si kecil mula berfikir. Siapa lah pulak tadi kan.. Mainan perasaan ataupun.......
Disebabkan dia masih kecil (dalam darjah kan). Dia buat tak heran dan makin syok citer kat kawan-kawan dia apa yang terjadi.. Macam tak ada pape jerrr...

*Korang rasa cerita betul ke atau rekaan semata-mata.. jawab jangan tak jawab (^.^)

sumber: google

27 comments:

Hanamiko Sakura said...

err.. tak tau nak cakap apa.. betul atau rekaan? tak pasti.. hehe

Teenager Housemaid said...

er..kejap, jadi akhirnya, dila tu betul ke bagi si kecil tu burger?

tatau..macam betul je.. er, ke ada betuk campur rekaan?? hahaha


kak atil!! (:p)
janganla berteka teki sangat ea..heheheh

Liselle MonCherie said...

Burger Span?? Burger umpama iklan chipsmore??? XD

Mr.Clive said...

perghhh setail setail....kalau ni citer benor,setail...kalau rekaan,pun setail...ada bakat...ekekekeek

~ KaiSara AiMan PunYe BloG ~ said...

errr...xth ler...konfius...huhu

محمد شهريل القنيطري said...

huh..biarlah ia menjadi sebuah misteri nusantara...hahaha

aku HaniAsyira said...

apa ni??? tak ada yang teka betul2.. ekekeke.. macam misteri sangat jer..

Yumida said...

citer rekaan kannnn....hmmm..musykil jgk kan..andai benar...myb budak ni ade 6 sense tuuu...uish..cam misteri nusantara lak

Yana Libra said...

err..confuse~~

~Sweet Honesty~ said...

kurang pasti..tunggu jawapan ne..huhuhu

MizzTina said...

errrr...kompius jap akak ni.. rasanya oleh krna dia terlalu inginkn beger telur, maka dia berhalusinasi..

tp xtau ni citer rekaan atau betul²..

tdr jap sbb pening..hahaha

Domu-kon said...

citer betul tpi cuma khayaln yang nak sngt makan burger...hehehe

Faidhatul Arfah said...

apakah hahahaha ??

Miss N @ Nadia said...

tak tahu lah cite betul atau rekaan.. tapi apa2 pun burger tu nampak sedap :P

ch000tz axoera ヅ said...

errkkkkk dah nape eyh hehehe

Domu-kon said...

ong kedek--kedek..kedek..kedek..ong kedek--kedek..kedek..kedek..ong kedek--kedek..kedek..kedek..ong kedek--kedek..kedek..kedek..ong kedek--kedek..kedek..kedek..ong kedek--kedek..kedek..kedek..ong kedek--kedek..kedek..kedek..ong kedek--kedek..kedek..kedek..ong kedek--kedek..kedek..kedek..ong kedek--kedek..kedek..kedek..ong kedek--kedek..kedek..kedek..ong kedek--kedek..kedek..kedek..

saje wat atil buang masa

Detective Fiqa said...

ini hanya adalah rekaan semata mata takde kene mngene dengan yg hidup bla bla bla. hahaha :D
fiqa tak taulahh :P hee :D
btw rinduu kat akak :)

shar90 said...

burger telur yg misteri,,, klo burger ni dr bikini bottom kompem rekaan semate2... hehee xP

محمد شهريل القنيطري said...

kecian domukon..tngh stress lah tuh..hehe

Mr.Clive said...

mis domu kat atas tu memang sah sahhh tengah bosan!!!hehehe

aku HaniAsyira said...

misz domu bawok bersabor lah yea.. rindu lah tu... tp yang mr.clive dgn dalca sah2 sama jer dgn misz domu.. wakakaka..

kay_are said...

macam misteri je.. perasaan tu.. nak sangat makan burger telur sampai terbayang bayang time basuh tangan kot.. <-- pikir positif =P

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

uiiii cam misteri jerkkkk

SaddLone said...

aaaa........its real??
agagagagagagag...mamammamamamma...


:)

Elysa Sofia said...

cerita hantu!!! nasib baik tak baca waktu malam :DD ni lisa rasa cerita betul ni.... :)

akuamir said...

apakaaaahhhhhhhhhhhh????????!!!!!!

nasib blom makan span tuh,, pindah rumah jelah tross, ahha.. rase tipu kot ea?

Mr. Jagung said...

boleh masok slot seram kat tv3 neh..ganti amukan pocong..hehe