dewan rakyat

Tuesday, April 24, 2012

Koleksi yang ada..

Bismillahirrahmanirrahim..

Aku suka mengumpul barang.. Kadang-kadang kotak, tin yang aku rasa cantik aku simpan sampai jadi semak bilik aku... Resit-resit pun aku simpan.. Konon-konon senang aku nak check nanti.. Mungkin aku ikut perangai mak.. Mungkinnn....

Tapi dalam banyak-banyak barang yang aku kumpul, ada satu jenis barang yang aku memang sangat suka kumpul.. Kalau ada orang yang pergi holiday tanya aku nak apa, itu je selalu aku jawab.. Walaupun dalam hati nak lebih daripada tu.. Tapi cukuplah orang yang pergi tu bagi aku ni..

Key-chain


Aku memang penggila key-chain.. Nampak cantik sikit aku beli.. Kalau nak beli barang kalau ada benda free dapat key-chain aku beli.. Nampak orang nak bagi percuma key-chain tanpa segan-silu aku mintak.. Yang pasti kalau ada kawan-kawan or mak aku pergi travel,

"Mak, jangan lupa beli key-chain yea.."

Sebab kalau boleh aku nak kumpul satu dunia punya key-chain.. Walaupun setiap negeri tak abis lagi sebab aku pergi negeri lain selalunya bukan nak melancong so tak ada pergi lah tempat pelancongan .. Sesiapa rasa duduk Johor, Negeri Sembilan nak bagi aku key-chain yang ada lambang negeri korang amatlah dialu-alukan.. Keh2..

Ada satu musim aku suka sangat-sangat dengan smiley.. Habis lah aku beli key-chain yang ada smiley.. Button lagi.. Hmmm,,,, tapi itu dulu..


Tak banyak lah sangat kan.. Ada yang aku tak sempat snap aku dah bagi kat orang.. So,, bubye smiley!!! Aku rindu smiley ni.. Lain kali jangan bagi semua kat orang.. Aishhhhh... Aku tak ada dah satu pun key-chain smiley.. :(


Ni yang tinggal.. Tengok-tengok.. Aku sanggup beli koko crunch selalu dulu-dulu untuk complete kan shrek punya barang.. =)

Ada kawan aku cakap nak bagi key-chain aiskrim.. Entah ye ke dakkkk..

Walau apa-apa pun barang kita kumpul tak kira lah orang rasa berharga atau pun tidak asalkan bagi kita ada value pun cukuplah.. Mana tahu ada yang suka kumpul tiket bas ke nak menunjukkan mana destinasi dia pergi sebelum ni.. Ataupun tin-tin kosong yang ada value untuk diri sendiri lepas tu decorate cantik2.. terbeliak mata org tgk nanti..

Kadang-kadang tengok barang-barang kita ni kita boleh tersengih sorang-sorang.. =)

Korang ada suka kumpul apa-apa tak??

25 comments:

Bun-Bun-Reyn-Pyon~ said...

hoho ,
dulu masa kecik2 suka jugaks kumpul keychain.
sama la macam awak.
lepas tu, bila dah ada anak2 buah ni,
semua suka menggodam barang2 maksu dia yang sorang ni,
then semua keychain ada yang hilang satu2,
so cam takde da minat nk kmpul keychain,
semua pasal budak2 tu. ahahaha >_<

but then,
kita suka kumpul barang2 or kenangan2
dari orang2 yang istimewa,

sbg cnth, tiket parking kereta kat KLIA,
sbb masa tu hntar kakak pergi stdy dekat jepun,
rasa cam nak ikutt jee dia pergi jepun belajar kat sana,
fufufufu~
so tiket parking kereta tu disimpan elok2 kat dalm album yang plastik dia leh bukak dan lekat tu,
jadik cam penambah semangat nak stdy rerajen jerr...
bahahhahaha :D bajettt T__T

#sorry komen pajang2, saja nak share :)

ahahah ,
followed u 150 :)
suke tak suke tak ?
hohoho

Hanamiko Sakura said...

saya suka kumpul kertas2 soalan masa exam.. ngee~ sila lah percaya.. hahahaha

mizzkechique said...

koleksi kita sama la..

Sis AI said...

Sma3! Suka sgt keychain! Bezanya, sy pulak suka guna keychain tu, tak suka simpan2. Kalau hilang, puas hati, wakaka! Sbb mata cepat rambang la dgn keychain yg comel2.. Tak tahan sgt!

Domu-kon said...

misz domu suka kumpul lelaki kaya dan duit..hahahahaha..gurau je..suka kumpul buku self help..nak sponsor tak?hhehe

ZATuL ieffaH said...

SAYA SUKA KUMPUL TIKET WAYANG, BIL-BIL KEDAI2 MAKAN TEMPAT YANG SAYA SUKA PERGI MAKAN,pastu suka kumpul benda2 yang ada kaitan dengan menara eiffel, buku catatan kan. frame ka, keychain ka.rantaikan..ape3 je benda selagi ada menara eiffel, saya kumpul, gerammmmm sangat <3

Azlan Strider said...

saya kadang2 suka gak kumpul barang tapi payah skit nak kumpul sbb baru 5-6 koleksi nanti ilang..hehehe.. :)

Regards,
-Strider-

shar90 said...

waa... mcm2 keychain ade...
nak satu.. eheee xD

hamzah ian said...

nak satu!!! hehehehe

Cik Nur said...

mcm2 ada nur kumpul..
sampai xde tempat nak simpan..hehe

~Sweet Honesty~ said...

kalo sweety, suke kumpul perfume..yg murah,yg mahal,sume sweety rembat jek..kdg2 bkn nk pakai pon..suke bntuk botolnye yg unik tu je..(^_^)

Rara Nasiha said...

suka kumpul mentol. tak tau kenapa. :)

Liza Razak said...

saya pulak suka kumpul fridge magnet..hehe

Yumida said...

byk nye keychain....nnti sis bt GA..

Liselle MonCherie said...

Darling I miss you!!!!!
Wow! byknye key-chain!
I used to collect Barbie Dolls<---Now I'm too old XD
Alhamdulillah Interview okay :)

Cik FaRiZaM said...

sy pon pengumpul keychain.....simpan dlm satu kotak :D

♥ farhana ♥ said...

wah..byknye keychain..

kalau sy,sy suke kumpul duit syiling 5 sen dgn satu sen...dah banyakk..hehe

c'axoera ヅ said...

tak suka keychain tapi suka fridge magnet :D

SYIRA RAHIM said...

ehh, semalam pun sy buat entry psl collection saya. dan ia adalah...keychain ._. hahahaha. sama la. suka kumpul keychain.

littledolphin said...

saya pun kumpul barang.tapi mak saya kata saya kumpul sampah T_T

saya suka kumpul buku.even buku-buku latihan masa zaman sekolah dulu.kenangan kot. buku log nota sejarah zaman lower form dulu.hahaha

and sekarang saya suka kumpul resit beli makan.kononnya nak check everyday belanja berapa.haha

betul kawan.walaupun utk org lain macam tak berguna juga,tapi kalau utk kita ada value,simpan je lah kan. :)

-H.S Wijaya-

Mr.Clive said...

wahhh banyak nyer koleksi key chain...hmm hmm...tau laa nak bagi apa kat cik hani kalau g bercuti kemana mana...wakakakak XD

kay_are said...

aku kumpul cite kamen rider, komik ngan sweter je.. ^__^ laa.. lambat cakap.. kalau tak leh r aku beli kan keychain kat sandakan tu.. lambat2.. takleh nak watpe r.. =P

teha said...

dulu rajin laa kumpul keychain.. semenjak dh abis skola nie , sume hilang.. hahhaa !

mirmashi94 said...

woo , banyaknya ! haha :D . lau saya , beli terus guna . pas tue hilang . adehh -.-'

Cik Aini Lavender's said...

dulu kecik2 selalu la kumpul keychain tp skrg dh tua2 kumpul freeze magnet la plak.hehehe