dewan rakyat

Sunday, April 15, 2012

Jala yang terkoyak..

Bismillahirrahmanirrahim...

Sebelum aku mula apa-apa.. Ada yang teka 9hb tu macam-macam.. Tapi sebenarnya tarikh tu tulah arwah pak busu pergi.. Aiyok, aku dah tercakap... Macam mana ni.. Aishhh..

Aku ni bukan spesis kedekut.. Mintak lah apa-apa, insyaallah aku boleh bagi... Kalau nak pinjam barang aku boleh bagi pinjam.. Kalau nak pinjam duit pun boleh tapi sikit-sikit boleh lah kan.. Kalau nak makanan aku boleh je belanja sekali-sekala takpun nak mintak makanan yang aku tengah makan pun boleh.. Cuma satu benda je aku kedekut, iaitu :

Roti jala


Ni memang aku kedekut nak bagi.. Antara sebab nya ialah,

  1. Kadang-kadang susah nak jumpa
  2. Lepas tu, mahal pulak tu.. Kadang-kadang 3, RM1.. Yang lagi dasyat 2, RM1.. Aku makan sekali ngap je dah abis
  3. Dah memang peveret aku... Kih2..


Disebabkan itu, aku membuat keputusan untuk buat sendiri.. Puas hati aku boleh makan banyak-banyak kan.. Lepas tu, tak adalah aku kedekut dengan kawan aku.. Sekali dengan kari daging aku buat... Nyummm...nyummmmm... Hasil nya ialah,


Kah..kah..kah... Jadi roti tak ada jala... Berbeza betul dengan gambar kat atas kan... Roti jala yang terkoyak... Antara sebab nya ialah,
  1. Acuan dia tersumbat.. Jadi, aku dah panas kat dapur tu aku amik keputusan aku buat jala sendiri guna senduk.. Keh..keh..keh..
  2. Rumah ni tak ada kuali leper.. Maka, aku guna kuali yang melengkung... So, dia punya kuah macam meleret ke bawah menghilang kan jala aku buat...
  3. Elok pulak kuali tu sebelah tengah tepi cepat hangit... aku pun terpaksa mengukir jala lagi ke tepi kuali.. aishhhh..
  4. Warna kuning tak ada sebab aku malas beli pewarna kuning.. Hahaha..
Walau macam mana pun, roti jala aku tetap sedap walaupun tak ada rupa.. Macam lagi sedap daripada yang di kedai (pujian melampau kat diri sendiri).. So, jangan takut nak makan roti jala aku buat... Nak resepi?? Aku tahu korang lagi hebat dari aku.. Hahaha...

*kalau kat kg aku da buat jugak tapi bukan aku bancuh n jadi macam gambar yg atas-atas yea... lalalalala~~

42 comments:

Rara Nasiha said...

roti jala! lama tak makan roti jala :)

Izni Hafiz Abdul Rashid said...

Nice try... i know you can do better... bertuah suami dapat isteri yang rajin macam nie... Next time, try to better than this... sure menjadi punya la...

Sis AI said...

Wakakakaka!! Ni bukan roti jala, ni mini roti canai daaa!
Hahaha! Tp still, good try! Try arr beli yang ada lubang2 tu, ada alat dia prnh tgk. Keep it up!

Yumida said...

peberet my hb tu...klo g gerai..mesti beli roti jala tu

ciksukaberangan said...

HAHA. adoyai~ saat ingin buat roti jala~ saat itu acuan buat hal.. haha. tapi tahniah! kerana berjaya menyiapkan roti jala yang tak berapa jadi tetapi sedap! hehehe :D kari daging mesti sedap >,<

H.S Wijaya said...

macam-macam dugaan terjadi ya bila nak buat rotijala ni .hahaha

tahniah kerana anda telah berjaya mengharunginya!

tak pe tak pe first time kan.bersusah-susah dahulu,bersenang-senang kemudian.hehe

Yana Libra said...

wah, rajinnye~~

akak tak pandai nak buat..huhu~~ :p

ejulz said...

xpe blajar dari kesilapan.. hehe

aku HaniAsyira said...

nak sy buat?? heee~~

aku HaniAsyira said...

heee~~ tima kacihh... bertuah ke?? ish2

aku HaniAsyira said...

sis,, sy dah beli yg da lubang tu tp kan sy tersumbat... so tak jadi lah..

aku HaniAsyira said...

wahhhhh... elok sgt lah tu... keh2

aku HaniAsyira said...

hahaha... sedap2... nak rasa?? meh sy buatkan... heee~~

aku HaniAsyira said...

hahahaha...

bersenang2 kemudian kami mkn puas2..

aku HaniAsyira said...

sebab dekat rumah kt kg biasa buat... so, pndailah sikit2.. cuma kat umah sewa kekurangan perkakas.. =)

aku HaniAsyira said...

keh2.... tima kacih.. =)

CekbOlat-bOlat said...

aku mase nk buat pusing2 tuh aku gelabah mak enon woi.. nnek aku ckp mcm rupe aku mase kecik2.. eh? apakah?

mengarut beteiii citer aku =.=

aku HaniAsyira said...

hahahaha... rupa pusing2 kah?? mcm mana tu??

Cik Nur said...

rupa xpenting, yg pentaing rasa..tapi nanti jgn hidang kat mak mentua mcm ni.. bahaya..hehehe

Yana Libra said...

mak akak pun tak pernah buat roti jala ni..huhu~
(budget org bandar~ :p )

aku HaniAsyira said...

itupun sebab sy suke makan kak.. kalo tak, tak adanya... =)

aku HaniAsyira said...

keh2... insyaallah... nanti mak mentua datang dah ada perkakas yg lengkap dan mantop... =)

Liselle MonCherie said...

Heheh roti pretty ugly,yg cantik tak semestinya sedap! Hahaha
rajin betul nak buat sendiri hehehehe.
Sy suka makan klu cicah dgn kuah durian fuhhh nikmat tak terhingga~

Hanamiko Sakura said...

eh! rasanya tu rupa lempeng la.. hihihi... tak kesa apa rupa.. janji boleh makan dan kenyang.. tak gitu??

~~oOpEt~~ said...

roti jala sedap :p tpkn kdg2 y xjdi tu lg sdap :P

aku HaniAsyira said...

dahtu.. beli tak puas... keh2..

samelah... tapi nak buat kuah durian nak kena cari durian pulak..

aku HaniAsyira said...

betul2... asalkan kenyang.. erkkkk.... =)

aku HaniAsyira said...

hah!! ini sy sokong!!!!

Teenager Housemaid said...

rupa tak melambangkan rasa...heheheh...
ooo suka makan roti jala...
saya pulak tak makan roti jala hehehe

mirmashi94 said...

mak saya selau buat roti jala . menjadi tau . hehehe . ayatt jahat nak buat hani jelez . :D

iedchan said...

beshnye roti jala...teringin plak nak mkn..ehhe.. i folo u ni k..:P

aku HaniAsyira said...

ala xmkn ke?? kalo sy buatkan sure awak makan.. =)

aku HaniAsyira said...

hahaha.. ala.. tak kisah lah.. sy buat salu jadi je sebenarnya.. cuma biaslah rumah sewa bukan ada sume perkakas sgt.. =)

aku HaniAsyira said...

i dah folo u..

zaza iman said...

meleleh air liuq tengok..hehe.=)

-- erk...zaza lupa lah brice lee dh xde..huhuhuhu.. ^_^

Domu-kon said...

waahh..tahniah! sebab berjaya menghasilkan roti jala even terpaksa menjala di tepi kuali lengkung..hehehe

ok la tu..dah boleh kahwin..meh jadi my sis in law meh.. hehehe.. terngganu and kelantn seblah je.. :P

zera eira said...

hamboiii. terkoyak sangat tu, tapi, jgn pandang pada rupa, kan. mesti sedapppppppppppppppppp ni! :)

Mr.Clive said...

tgk roti jala ni,teringat dulu masa bejual sekejap roti jala kat pasar malam...hehehe...best gak...cuma penat.tapi laku worhhh!hahahah XD

aku HaniAsyira said...

hahaha.. selamat ada yg meleleh tgk..

ala.. cmna pakwe sndiri boleh lupa??

aku HaniAsyira said...

tulah... selamat dapat tangkap daging.. kih2

wahhhh,, ada org minang kiter lah.. =)

aku HaniAsyira said...

yupppppp....... sedaplahhhh..

aku HaniAsyira said...

memanglah habis.. sebab bukan ramai org jual roti jala sgt.. keh2..