dewan rakyat

Monday, April 30, 2012

For the only one..

Bismillahirrahmanirrahim..

Dia seorang yang tegas,
Bila mengatur hidup aku..

Dia akan merajuk
Bila aku mula buat perangai..

Dia selalu menyuruh benda yang aku tak suka
Bila ada sesuatu yang baik untuk aku..

Dia akan berasa sedih
Bila aku tak hubungi nya..

Dia kotakan apa saja,
Bila aku meminta sesuatu dari nya..

Dia pendengar yang setia
Bila aku berceloteh tak kira masa..

Kerana dia lah mak yang aku ada dalam dunia ni.. =)

Hari ni tanggal 30 April 2012 genaplah usia mak aku ke-61 tahun.. Tiada apa yang aku dapat ungkap kan lagi selain aku sangat sayang kan emak ketat-ketat..

Emak seorang yang versatile.. Bukan sebab aku anak dia tapi sebab dia memang seorang berkaliber..

Emak pandai berkebun (ofcourse lah pesara jabatan pertanian kan), menjahit, memasak dan benda lain..

Emak seorang yang kreatif dan pandai mencipta sesuatu..

Tapi aku?? Mahupun anak-anak yg lain tak ada mewarisi pun kepelbagaian bakat dimiliki nya.. ;P

Bracelet and necklace 
My bags
Telekung
Virgin coconut oil

Ada lagi sampai aku tak larat lah nak tempek suma kat sini.. Minyak angin, cadar, sabun, shampoo, kusyen, dan lain-lain.. TAPI ikut musim dia lah.. Kalau habis musim habis lah aktiviti nya KECUALI

Bags,
Virgin coconut oil,
Telekung.. still go on..

Siapa-siapa nak tempah dialu-alukan.. Keh2..

Berbalik topik asal.. Happy birthday mak!!!! Muahhhhhhhhhhhhh.... Muahhhhh... Heeee~~
*mak aku dapat call free.. katanya nak call aku nanti.. harapan yang tinggi aku tunggu ni.. =)

22 comments:

Ini Kisah Tia said...

wahhh .. mak memang versatile .. apapun , mak memang menjadi kebanggaan seorang anak .. tanpa mak , kita takkan ada sekarang :)

Haruno Hana 하나 said...

waaa... besday mak akak sama ngan besday mama hana eyh? :D

teha said...

happy birthday to ur mom :)

Sis AI said...

Ceh, boleh pulak promote, hahaha! Apapun, ucapkn slamat hari lahir kpada ibu yg tersayang.. Mudah2han sntiasa bwh limpah rhmat Allah SWT.. Ibu dh byk brkorban. Ugh, sadis jap.

Hanamiko Sakura said...

happy birthday mak cik.. eh! tercakap dekat anaknya lah pulak.. kihkihkih..

akak nanti nyanyikan lagu 'number one for me' dekat mak akak.. mesti dia suka.. hehehe

Cik Nur said...

selamat ulangtahun kelahiran buat mak hani..!
moga panjang umur, di berikan kesihatan yg baik dan dilindungi ALLAH selalu..!
Amin..!

Cik FaRiZaM said...

slmt hari lahir to mak hani.....

moga pjg umur, bahagia disamping family, diberi kesihatan

amin

CikAnyss' :O said...

wahhh , happy bufday mak hani ..hehe ;)

SYIRA RAHIM said...

selamat hari lahir mak :D heheh

ehh, ni promote sekali ke apa? :P hihi.

Liselle MonCherie said...

Happy Birthday to your mom!!!!
Heee semoga panjang umur dan murah rezeki!
Hehehe rajin mak Kak Hani ni,mcm2 boleh buat huhuhu
Super Woman!

mirmashi94 said...

wah ! hebat laa mak hani . hehe ;D . saya memang kagum betol ngan orang yang kreatif .

p/s : happy birthday to ur mom ! ;D

Mr.Clive said...

happy birthday to ur mom!from the look of it,she is a great woman! :)

Lady Windsor said...

HaniAsyira,
Selamat hari lahir untuk mak Hani, orang yang lahir pada hari ini adalah sangat berwibawa (ngeee saya pun lahir 30 April) boleh kan? Hehe...ok Hani untung masih Ada mak, masih boleh ucap selamat ulang tahun pada mak...kasih mak sepenuh hati tau! Xoxo...

Domu-kon said...

Zatil.. maafkan misz domu..baru smpt datang.. selmt hr lahir for ur mum dear.. ni komen untuk 3 entri skali..

entri ini...
ce pergi waris sikit kesenian ur mum tu.. then wat business..hehehe

entri moo..
wah2..super ring tak elok la tuk binantang mahupun manusia..

entri je suis..
try cari duit satu juta tuk misz domu..plizzz... :P

kay_are said...

eleh.. tak heran.. mak kite pun versatile gak.. =P ape pun selamat hari jadi to your mom.. semoga panjang umur and murah rezeki.. amin ^__^ sori r lambat 2 ari wish.. T__T

lisa said...

selamat hari lahir untuk mak kak hani ! :)
Pndainya mak kak hani..kreatif :)

Mr.Clive said...

naper,xleh promote ke?kahkahkahkah XD

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

hpy birthday utk mak cik!! hehe

~Sweet Honesty~ said...

moga mama dikurniakan kesihatan yang baik ye.. mak hani tu mmg kretip..mata mesti tajam lagi..

Teenager Housemaid said...

happy birthday untuk mak awak..:D


p/s: soalan lama awak yang nak bawa saya jalan2, saya jawab nak! nak kalau pergi jalan2 hehehehe..:D

QA's ~ mamapapa said...

hmmm :D kreatifnya..kagum :) jmput follow sy kmbali,ye :)

Azlan Strider said...

owh..birthday mak nyer...Happy Birthday Aunty!!! :)

Regards,
-Strider-