dewan rakyat

Saturday, April 14, 2012

congratulation and celebration..

Bismillahirrahmanirrahim..

Bulan April memang banyak tarikh peristiwa penting yang berlaku dalam keluarga aku.. Kawan-kawan aku pun ramai yang sambut birthday bulan ni.. Mintak-mintak aku tak lupa.. Keh2..

1hb April   - Birthday ayah
9hb April   - Tak mahu sebut
10hb April - Birthday zana
12hb April - Birthday mira
13hb April - Wedding anniversary mak dan ayah
15hb April - Wedding anniversary abang dan birthday nisah
30hb April  - Birthday emak

Berpandukan tarikh di atas bersamaan 13hb April adalah wedding anniversary mak dan ayah aku yang ke (2012-1974).. sila tolak sendiri.. hahaha.. lama rupanya mak dan ayah kahwin.. Ayah aku cakap,

"Bukan senang nak bertahan selama ini."

Selama berpuluh tahun ni, ofcourse banyak ranjau yang mak, ayah lalui.. Gaduh manja.. Gaduh betul-betul pun ada.. Hari ni membuktikan mereka dapat bertahan selama ini dan diharapkan selamanya.. Aku tak ada lah beli hadiah apa-apa sekadar beli kek menggunakan duit kakak sulung aku bagi.. Nak guna duit sendiri tade.. Hehh!!

Biarlah kecik asalkan bermakna. =)
Tak patut mak suap guna pisau tu... keh2..
Time aku menyuap.. 
Kami sambut bertiga je sebab adik-beradik aku yang lain dah balik ke sarang masing-masing.. Aku?? Esok balik..

Keluarga aku macam orang lain jugak ada pasang-surutnya.. Yang buruk-buruk tak mahu lah aku cerita kan.. Tapi yang pasti mak, ayah kadang-kadang bergaduh benda yang tak masuk akal.. Contohnya macam ni,

Ada suatu ketika di atas jalan raya, mak dan ayah sembang-sembang.. Tiba-tiba ada lori lalu takpun boleh dipanggil trailer.. Ayah aku tanya mak,

"Rasa-rasa lori ni berapa tayar?"

Mula daripada situlah mereka bergaduh kecil-kecilan untuk bertanding siapa yang betul.. Siap buat lukisan lori bersama tayar nya lagi.. Setelah berbalah dengan ayat-ayat panjang.. Jadi nya untuk membuktikan siapa betul, tahu apa yang mereka buat?? Masa tu kami lalu highway.. So, ayah nampak lori tu masuk R&R jadi ayah pun masuk simpang sama.. Maka, berhentilah kereta berdekatan lori dan mereka dapat mengira tayar lori sepuasnya..  Siapa menang?? Aku tak ingat sapa yang menang.. Hahahaha..

51 comments:

Domu-kon said...

sweetnya ayah dan emak hani..

apa pun semoga kekal hingga ke akhir hayat.. :)

ni rasa nak kahwin nie..hehehe

Detective Fiqa said...

wahhh. hehehe btwhari ni my mum pulak. :P ehehehe berderat kott :D

Liselle MonCherie said...

Wahh how sweet!
Hehehe Kak Hani ni mesti mcm Ayah Kak Hani ni mcm seorang yg periang!
Semoga rumah tangga Mak dan Ayah Kak Hani bahagia :D
Hewhew 9hb tu B'day Kak Hani?...

Jacob said...

Excellent blog& presentation. Keep writing more and more. I voted for your blog and suggested your blog to my friends also.
2005 Mercury Marauder AC Compressor

Ini Kisah Tia said...

hahaa .. biasalah. keluarga mana yang takde problem kan. just , seeloknya takyah lah citer takut mengaibkan lah pulak . hadusss :D

Si DauN CeRi said...

alaaa comelnye gaduh pasal jumlah tayar lori.. haha terusik hati aii walaupun demam2 ni terasa jugak mcm nak ketawa. hehe

Cik Nur said...

selamat ulangtahun perkhawinan buat pakcik dan makcik..!

Mishter Izwän said...

9 april besaday incik bf erh.

lori trailer ade 24 tayar lah . hehehe
pasal tuh pun nk gaduh . kelakar

H.S Wijaya said...

parents saya pun sama jugak! suka berdebat untuk perkara remeh-temeh.hahahaha.tapi tu biasanya gaduh untuk bergurau senda tanda sayang lah kan? so tak de lah serius sangat. hehe xD

selamat hari ulangtahun perkahwinan kepada parents kawan! :D

P/s sorry ,lama tak datang.agak busy kebelakangan ni.:)

Yana Libra said...

bestlah still bersama sehingga ke tua~~ :)

Teenager Housemaid said...

9 april, birthday my bestfriend...hehehe..:D


hahaha, funny la mak ayah awak..hahaha..
gaduh pasal tayar...
xD

Mr.Clive said...

omg...this is soooo shweeet! suka suka sukaaa!hehehe

Yumida said...

byk bday kena ingat tu,,,slmt menghafal..romentik ur parents..sweet gitu

lisa said...

bestnya celebrate birthday ramai2 cmni!! hehe sweet je kak hani suap kek kat mulut ayah :)

Badrina Ibtisam said...

Alhamdulillah.. Bahagia je parents awak ek :)) Btw byk kot tarikh trpenting for April. Hehe smoga semuanya okay ye!! n_n

Iena Eliena said...

bestnye..
btw bday ayah tu same dgn bday cik iena:)

jom join http://www.ienaeliena.com/2012/04/projek-100-bloggers.html

ejulz said...

suke tgk mak ayah kita gembira kan? sptmana diorang mgembirakan kita dri kecik sampai besar ni.. :)

iyka syafika said...

wah..suka tk prnt hhpy gtu kan.klau mereka ada mslh.kta sbg anak nie pun srbut je

faizulosman said...

happy annivessary to your parent... kelakar lah mak dgn ayah kamu gaduh...

http://mohdfaizulosman.blogspot.com/2012/04/andainya-rasullullah-masih-ada-ingin.html

Sis AI said...

Waah.. Lamanya brtahan. Alhamdulillah.. Msti sronok kan.. Prents sy pun. Dgr dh brapa belas thun. (=___=) Tp ada jgk gduh mcm tu. Mcm gduh yg tak semena2 jdi gduh, haha! Lucu jugak tgk telatah fmily kita ni sndiri.. :)

Lady Windsor said...

birthday saya 30 April, birthday adik saya 25 april, arwah abah saya meninggal pada 15 April, saya terjumpa ex saya pun pada 15 April kira2 18 tahun lalu, dan terkini saya kenal seseorang pun beberapa hari lalu, masih dalam April juga..April yang manis dan luka!

محمد شهريل القنيطري said...

hahahahha..kelakar cita lori tu..itu namanya romantik..hehe

ciksukaberangan said...

huhuhu. moga berkekalan hingga ke syurga pasangan bahagia ini :) amin~

Yumida said...

today bday nisah la..say hp bday for her k...n anniversary abg sis kan...wooo..mmg byk la sejarah bulan april ni lam kamus sis..letak reminder lam hp..x lupa

aku HaniAsyira said...

adoiiiiiiii... asyik nak kawin je dia sebut yea.. =)

aku HaniAsyira said...

tulahhhh,,, deretttt jer...

aku HaniAsyira said...

hahahaha... agaklahhh periang nyer

aku HaniAsyira said...

betulll... org kata citer dalam kain kan.. =)

aku HaniAsyira said...

hahahaha... moga cepat2 sembuh daun ceri... nak exam ei.. =)

aku HaniAsyira said...

pakcik n makcik ckp tima kacih.. =)

aku HaniAsyira said...

hahaha... beselah... kadang2 benda kecik nak gaduh.. =)

aku HaniAsyira said...

tima kacih... tulah cara nak bergurau kan.. =)

p/s:: tape.. paham... keep it up lah dlm apa yg awak buat..

aku HaniAsyira said...

hmmmm.... harap2 sy pun mcm tu dah tentu k.yana juga.. =)

aku HaniAsyira said...

lah,, yeke... happy birthday to ur friend..

gaduh bukan2.. kih2

aku HaniAsyira said...

amboihhhhhhhh..... sukanya dia...

aku HaniAsyira said...

romantik eh mcm tu?? pelik2..

aku HaniAsyira said...

adoiiii.. malu lak taruk gambr sndiri

aku HaniAsyira said...

alhamdulillah,, sy ingat lg sume tarikh tu... =)

aku HaniAsyira said...

yeke... alamak... happy belated birthday!!

aku HaniAsyira said...

tulah... suka sgt!!!

aku HaniAsyira said...

tulahhhhh... kita yg serabut kan..

aku HaniAsyira said...

tima kacih yea... tak leh klik link la.. =)

aku HaniAsyira said...

betul2.. padahal kita pun sama kan.. =)

aku HaniAsyira said...

wahhhhhhhhhh... awak pun banyak kisah dalam bulan april ei... kene ingat ni besday awak..

aku HaniAsyira said...

mcm tu ei romantik.. aishhh

aku HaniAsyira said...

tima kacih dan aminnnnnnnnnn.........

aku HaniAsyira said...

wahhhhhh.... tima kacih for the wish... insyaallah setakat ni ingat lagi.. =)

Hanamiko Sakura said...

happy family betul la.. sweet sangat.. hehehe,

aku HaniAsyira said...

hahaha.. tima kacih.. sebenarnya xla happy family sgt.. =)

Mr.Clive said...

hehehe kenapa ?xboleh ke? :P

aku HaniAsyira said...

my pleasure.. kih2.. masuk ke??