dewan rakyat

Tuesday, March 20, 2012

Oh,yeah!!!

Bismillahirrahmanirrahim..


Berlagak gembira tidak mudah. Tersenyum ketika berduka amat susah. Tetapi jika ini penawar aku akan cuba teruskan. Tak guna bersedih dengan yang tak pasti. Tak guna gelisah sedangkan banyak nikmat yang diberi.
dipetik daripada diari diri sendiri..(lama punya k) =)


Ini bukan sebab aku sedih ke apa eik.. Jangan buat spekulasi.. Wakaka.. Saja mengeluarkan madah di malam hari.. Tapi betul lah, senyum takpun ketawa pengubat hati bila berduka.. Senyumlah walau susah macam mana pun... Tapi jangan senyum sensorang dah lah.. Macam bawang ungu cakap kat aku tadi,

"Sekarang ni ko dah suker senyum sensorang depan laptop.."

Nak buat macam mana korang lah buat aku tersenyum sensorang.. Hee~~

Kepada adik-adik ku sekalian yang nak amik result esok, terimalah result dirimu seadanya.. Kalau bagus, syukurlah.. Kalau kurang bagus, syukurlah jugak.. Insyaallah, Allah sentiasa menentukan yang TERBAIK untuk kiter.. Ni akak ni yang pesan.. Bukan senang aku mengaku kakak kan.. Esok-esok aku muda balik k!!

p/s:: kawan aku retak tangan dia sebab futsal aritu.. sian dia.. tangan kanan .. tangan menulis lak tu..adakah pompuan main ganaz sgt?? hmmm..



35 comments:

H.S said...

oh sekadar bermadah je.ingatkan betul-betul.kalau tak... ingatkan nak pujuk tadi hahaha

saya sekarang pun suka senyum sorang-sorang depan laptop.HEHEHE

retak tangan? :O

aku HaniAsyira said...

aishhh.. tadi belek coretan diri terjumpa ni... sbb tulah..

hahaha..senyum nape tu??

haah.. kena simen tgn dia... hmmm

lisa said...

sukanya ayat tu. ada maksud tersirat :) lisa nak amik result esok ni.:)

Mr.Clive said...

tau tak...kebolehan seseorang untuk senyum dan secara semulajadi akan membawa kepada ketenangan diri merupakan satu skill yang amat berharga,terutamanya dalam dunia korporat. :)
berdasarkan pengalaman,sekiranya dalam saat2 getir dan pabila semua orang tengah menengking dan menunding jari,tapi kita berupaya untuk senyum...kita lah yang boleh membuat keputusan berdasarkan judgement yang rational... :)

Liselle MonCherie said...

Huhu a smile can bring a 1000 meanings! Mwehehehe
Yeah Result tomorrow!
Saya dengan beraninya menyatakan bahawa
"SAYA REDHA DAN PASRAH" XD inilah habuan utk org malas blajar.
Huhuhu apapun hoping for the best but expecting the worst XD

Edy Fee said...

senyum dengan buah hati ke depan lappy tu.ehhe

Mr.Clive said...

selamat malam cik hani oiii!hohoho XD

-Incek Fik- said...

wahhh!

bagus betul madah pujangga si Akak Hani ni, boleh dijadikan pedoman :)

e'ehh! ni kenapa akak nak perasan jadi muda pulak ni? hehehee.. guraw jer. jangan marah yea~


*uihss, ni geng-geng akak ni main futsal ker main rugbi?

Ejam said...

nice word there... :)

btw, acano lah leh sampai retak tangan tu? aiyoo... makan pakai tangan kiri la ea? ehehe wish her get well soon.. :)

Teenager Housemaid said...

nice nya words yang dipetik dari diari sendiri..:')

the puffy clouds said...

pandainya bermadah2... :) buat sendiri tu yg kagum ^.^

BTW, suka bag x?


Bags!Bags!Bags!Bags!Bags!Bags!Bags!Bags!Bags!Bags!Bags!Bags!Bags!Bags!Bags!
Bags!Bags!Bags!Bags!Bags!Bags!Bags!Bags!Bags!Bags!Bags!Bags!Bags!Bags!Bags!

Feel free to visit us at

http://thepuffyclouds.blogspot.com

or find us on FB : The Puffy Clouds

all item below RM 50 ^.^

aku HaniAsyira said...

sori dear lmbt blas tp congrats taw!!

aku HaniAsyira said...

tulah.. nak cuba senyum2 salu ni tak kira apapun jadi.. =)

aku HaniAsyira said...

alalala cayunk... congrats jugak.. senyum2 =)

aku HaniAsyira said...

salah sama sekali.. baca komen2 org wat tergelak..

aku HaniAsyira said...

alamak dah petang lah... selamat petang mr. clive!!! =)

aku HaniAsyira said...

eh2.. tarikh diaorng amik result telah abis.. sila kembali macam asal.. kah..kah..kah..

ntahlah, pompuan main hebat sgt lah tu..

aku HaniAsyira said...

xtawlah.. xjumpa2 lg dia.. hmmm... terhentak atas simen kan..

zulhilmi tempoyak said...

sy tak reti nak jiwa2 sgt... tp klu itu keadaannya mmang sukar nk ukirkan kata2.. huhu

aku HaniAsyira said...

bila dah sorang2 macm tulah.. heee~~

aku HaniAsyira said...

sy pun xreti nak jiwa2.. tapi kalo keadaan dah memaksa mcm2 boleh kuar.. =)

c'axoera ヅ said...

jangan dibiarkan perasaan mati, hidupkan kembali kerana Allah lebih mengerti :)

aku HaniAsyira said...

sebab tulah nak sengih2 bagi mengembalikan rasa di hati.. heee~~ =)

Nana said...

kak,result saya straight A..Ngahahaha

CekbOlat-bOlat said...

wakakakaka, akak result duluuu?

reenapple said...

yeah... suka entry ini. hehehe. Bersyukur dengan setiap yang diperolehi.. =)

aku HaniAsyira said...

akak nak ckp tahniah lah.. hahaha

aku HaniAsyira said...

result akak dulu bese2 je.. tak excellent pun.. hahaha

aku HaniAsyira said...

betul2.. xyah nak regret benda yg lepas jadikan pengajaran.. =)

My Life's Journey said...

salam pekenalan ..singgah dan follow ..

dear bermadah bagaikan ada sesuatu menganggu fikiran ..jika ada kekusutan fikiran ..luahlah agar tak terbeban didada ..aduyai ..ayat ni mcm nak megayat pun ada gak ..pangg!!


harap dear baik2 aje :)

aku HaniAsyira said...

salam perkenalan juge.. =)

tak ada apapun.. terbelek2 ayat tulis dulu2 tu yang kuar yg kat atas ni... padahal nothing is happen..

kongsi apa yg ada.. =)

محمد شهريل القنيطري said...

diari ni mesti zaman sekkolah punya..hehe,zaman sekolah kn zaman masam manis kehidupan remaja..hehe

aku HaniAsyira said...

taklah.. diari bila sedih.. tp skrg asyik hepi jer.. so, tu yg kat sini

ciksukaberangan said...

kebolehan untuk senyum apabila ditimpa musibah adalah sesuatu yang ajaib :)

aku HaniAsyira said...

taw xper... tp nak cuba jugak... mana taw ubat paling mujarab kan..