dewan rakyat

Monday, March 26, 2012

Harry Potter series

Bismillahirrahmanirrahim..

PERINGATAN: Entry ni panjang so siapa-siapa tak larat baca silap skip terus ke bawah.. hohoho

Tajuk aku dah terang-terangan nak citer pasal Harry Potter kan.. Oh, kepada Mr. Clive ni bukan sebab aku nak join contest tu tapi sekadar tolong promote.. Kih.kih..kih.. Setelah mengambil keputusan yang berat aku rasa tak payah lah join sebab tinggal 2 series jer nak complete kan buku-buku yang aku ada.. So, lebih baik aku bagi peluang yang banyak dan lagi terbuka kat orang lain yang nak satu complete series kan.. Ni sebagai balas balik sebab macam aku terjanji nak join... Sorry nak mungkir janji .. Heeee~~

Aku ni kipas-susah-mati Harry Potter... Sebelum korang tanya maksud kipas-susah-mati tu aku jawab dulu.. Pada sesiapa yang suka baca komik keluaran Gempak-Starz mesti jumpa kan.. Kiranya aku memang addicted sangat-sangat lah dengan Harry Potter ni..

Aku ni jenis tak boleh suka sesuatu atau seseorang.. Sebab bila aku dah suka aku memang suka betul-betul.. Aku sanggup harungi apa saja asalkan aku dapat apa yang aku suka.. Macam Harry Potter jugak lah... Aku tahu citer ni for sure daripada movie baru novel... Masa tu aku still sekolah rendah so tak berapa tahu sangat pasal novel dia.. Dan kebetulan satu family aku suka citer except mak aku.. Mak aku memang selalu daerah berkecuali..

Masuk sekolah menengah kegilaan aku dengan Harry Potter tak pernah surut.. Tapi still movie je lagi... Habis aku search pasal semua pelakon dia.. Aku sangat excited bila tahu Emma Watson sama umur dengan aku.. Hahaha... Cuma masa aku Form 2 abang aku pinjam buku Harry Potter and the Order of Phoenix daripada library.. Dia bawak balik.. Ayah aku baca lah buku tu.. Ayah aku sangat suka membaca novel English... Disebabkan ayah aku tak sempat habis baca sebab abang aku dah balik tempat dia kerja maka ayah aku bersemangat beli buku tu... Bila ayah dah abis baca ayah aku hadiahkan novel tersebut kat aku dengan harapan improve kan English aku.. Hahaha..

Aku terima dengan hati terbuka tapi adoi tebal kot buku tu.. Lagi tebal daripada novel Melayu aku baca.. Memang jadi pekasam dalam almari aku lah.. Sehinggalah akhir Form 2 aku pergi rumah sepupu aku di Serawak.. Anak dia masa tu baru habis UPSR tapi dah khatam buku-buku Harry Potter setakat yang dah dikeluarkan lah.. Sepanjang aku kat situ seminggu, habis 2 buah buku Harry Potter dia baca.. Bukan yang series 1-3 yang nipis tu ei.. Yang tebal-tebal tu... So, aku rasa tercabar, balik umah aku baca terus.. Wakaka..

Masuk Form 5 masa series terakhir keluar, masa tulah dak sekolah aku baru sibuk-sibuk minat Harry Potter.. Termasuklah kawan-kawan aku.. Tapi masa tu diaorang baca yang Melayu punya.. So, aku tak amik part sangat walaupun aku da satu je buku Harry Potter.. Mungkin aku tahu Melayu punya bahasa macam pelik-pelik.. So, aku dengar je diaoarng citer... Cuma masa tu hanya seorang kawan aku je yang ada last part novel... Tapi sebab SPM aku tak baca..

Aku takhluki hampir semua series bila habis SPM bila ayah dengan murah hati offer nak beli.. Aku sangat suker.. Kecuali last part aku beli sndiri.. Cuma sekarang series 1 and 2 tak ada lagi.. T-T

Sepanjang aku addict dengan Harry Potter macam-macam aku buat:


  • Sanggup beli majalah setiap kali muka pelakon dia keluar
  • Masa sekolah, karangan English aku jadi panjang lebar sebab citer sal Harry Potter je 
  • Sanggup tahan perut sebab nak beli novel last part punya yang hard cover
  • Gabungkan nama sweety+ dan= sweetydan bermaksud aku dan daniel radcliffe.. Habis aku guna nama ni dekat myspace, friendster termasuklah pendrive aku..
  • Sanggup dari Terengganu ke Shah Alam tak balik Perak terus semata-mata nak tengok Harry Potter and Deathly Hallow Part 1 punya movie
  • Sanggup pujuk mak dan ayah aku pergi Ipoh nak tengok Harry Potter and Deathly Hallow Part 2 walaupun umah aku pergi Ipoh hampir 2 jam..
  • Sanggup tengok wayang sorang-sorang makan popcorn sorang-sorang sebab Part 2 punya pasal
  • Hampir nak beli buku spell Harry Potter.. Hahaha..
Aku tak larat nak citer dah sebab banyak lagi sebenarnya.. Sampai kadang-kadang aku berangan sebut,

"Accio." kalau bajet nak amil barang.
"Avada Kedavra." kalau rasa geram kat orang.
"Lumos." kalau bajet bagi bilik aku bercahaya sikit..

Wah,,, entri paling panjang aku buat kan.. Sape2 tak larat nak baca boleh skip terus sampai bawah ei.. So, silalah saper2 nak join nak dapatkan full series Harry Potter ni..

http://palirsm.blogspot.com/2012/03/siapa-nak-semua-koleksi-buku-harry.html#comment-form
Boleh klik SINI kalau nak join ei..

Lepas ni nak kumpul duit nak complete kan series dan nak beli The Series of Unfortunate Events by Lemony Snicket.. Citer dia best!!! Tapi ader 12 buku kot..

31 comments:

imie fatiema © said...

saya pun peminat Harry Potter.

CikFi said...

http://hatinufid.blogspot.com/2012/03/contest-aku-suka-makan-coklat.html

ditag

Hanamiko Sakura said...

sama lah kita... peminat harry potter... sanggup buat apa saja demi harry potter... kih kih...

Detective Fiqa said...

hahaha :D kemain pnjang lagi. dah macam karangan SPM :P hehehe
btw kita same. kalau taksub sesuatu mcm DC haha semuanyer nak DC

Ejam said...

amboih, bila dah suka/minat, sanggup nuh...

tapi ejam bukan pembaca novel, english mahupun malay. so, citer HP pun tak tgk. :D

tapi dulu bekas bini ejam slalu la baca novel2 omputih ni. sanggup tgk 2-3 kali cite HP kat wayang... walhal boleh je download or beli dvd die.. tgk kat umah.. -.-"

Mr.Clive said...

haha...kalau gitu beli yang salah satu dari 2 tu aje la...ok?kehkehehkeh

Liselle MonCherie said...

Wah ini betul2 die hard fan ni! Boleh menang ni!
All the best my dear! <3

Teenager Housemaid said...

saya peminat harry potter..hehe.. tapi tak ada buku dia.. tengok cerita tunggu sampai 10 tahun hehehhe..
betul cakap liselle, die hard fan ni hani asyira ni..(betulkah ini nama anda?) hehe..

thank you so much..:D

CekbOlat-bOlat said...

weiii !aku ! aku ! aku peminat harry potter..
termimpi-mimpi basah kau ape tahuuu..

wakakakaka.. XD

gudluck.. aku nk join gk ! abg harryy.. wait bolatttttt

~ KaiSara AiMan PunYe BloG ~ said...

amboi..minat sungguh ye..hehe

lisa said...

lisa x minat harry potter.. apa yg best pasal harry potter ni????? :|

aku HaniAsyira said...

tape.. minat lain2.. =)

aku HaniAsyira said...

tima kacih tag sy.. =)

aku HaniAsyira said...

oh, yeah!! tulah.. nila nak berubah ni.. aishhh

aku HaniAsyira said...

hahaha.. dh lam xbuat karangan citer selain buat report.. hee~~

tulah susah kan kalu suka..

aku HaniAsyira said...

hahaha.. boleh lah ex-bini ejam kwn ngan sy.. hahaha...

kiter kalau dah suka msti berjuang nak kan.. =)

aku HaniAsyira said...

hahaha.. takper2.. nak buku lain.. =)

aku HaniAsyira said...

alamak dear... sy xjoin lah.. adoi!!!

aku HaniAsyira said...

hahaha... join lah miss M.. insyaallah boleh menang.. keh.keh.

aku HaniAsyira said...

adohai cik bolat... aku tak join lah... aishhhh.. gud luck weyh!!

aku HaniAsyira said...

hahaha.. tp dah slow down sekarang

aku HaniAsyira said...

sebab dia citer fantasi kot.. mmg sy suka citer mcm ni.. =)

Liselle MonCherie said...

Laaaa knp x join????? Rugi la Kak Hani x join.
Try your luck~ :D
Roll the dice and start typing! :D

H.S said...

peminat tegar ni!

sama lah kita. :D high-five!

hahahaha.bila rasa tercabar baru rasa nak baca.kalau macam tu lepas ni kalau nak pupuk minat anak-anak kena cabar dengan sepupu dulu lah ni? hehehe :ppp

hai sweetydan! hihi xD

biela bell said...

hdiah Contest mr.clive mmg menarik.tapi bell xminat novel.huaa (frust!)

Domu-kon said...

HEHEHe.. xtau la cmne nak minat buku2 jenis fiksyen nie..

aku HaniAsyira said...

hahaha... malas meyh!!

aku HaniAsyira said...

kiter makan roti Hi-5 boleh lah bayangkan kite high-five... heee~~

taw xper... cabaran itu penting

aku HaniAsyira said...

hahaha.. tape try contest lain..

aku HaniAsyira said...

org kuat berangan mmg mcm ni.. keh..keh..

Edy Fee said...

wah sporting nye ayah...best2