dewan rakyat

Sunday, March 18, 2012

Hari yang malas..

Bismillahirrahmanirrahim..

Hari ni hari Ahad.. Hari yang aku malas sangat-sangat.. Hanya duduk depan laptop sambil ngadap tv dari pagi.. Hari di mana aku malas sangat-sangat nak keluar rumah mahupun menjejakkan kaki di luar...  Tapi disebabkan lapar aku ikut jugak bawang ungu pergi beli makan.. Hari yang mana lagi nak angkat kain pun malas apetah lagi nak basuh.. Kemas dapur pun malas (itu satu rumah malas)... Betapa hebatnya penangan futsal semalam...

Selamatlah hari ni semua kelas cancel.. Macam tahu-tahu je aku tak larat.. Siyez, badan aku dari tangan, perut, peha dan last sekali lutut memang tak tahulah nak cakap macam mana (gelak pun saket weyh).. Selamat kepala sekali tak toin sebab kena sepak 2 kali.. Bukan aku jer.. Satu rumah ni jadi macam tu.. Bukan satu rumah je tapi satu team aku termasuk team bio 3rd year perempuan futsal yang lain sakit sama.. Itulah lain kali rajin kan diri anda bersukan supaya tak jadi macam kami.. Tup..tup.. lawan game terus.. Tak ke naya... Ada yang jalan terkengkang-kengkang, ada yang tempang sebelah jalan dan aku jalan slow-slow terkepit-kepit ayu.. Perghhh.. Kalau lah sampai final, tak bangun terus aku.. Hahaha..

Aku memang syok citer sana-sini kat kawan-kawan aku tapi yang sadisnya ada "seorang" ni gelakkan aku bila aku citer aku main dan kecederaan aku alami.. Bengang rasanya.. Gelak bukan sikit panjang type nya.. Hahahahahaha (panjang tak?)... Mana tak geram.. Aishh..

Hajat di hati tak nak update pun.. Tapi disebabkan aku rajen update daripada buat kerja lain, so aku update lah kan.. Lantaklah entri merapu + berulang macam citer semalam.. Ni entri malas aku.. Harap maklum..

Kepada cekbolat-bolat konpius dengan jantina aku.. Boleh pulak dia konpius.. Hahaha.. Ni aku tempek gambar aku..


Betapa ayunya aku tangkap bola sambil tersenyum.. Wakakaka... Ni game wa menang ei.. (terikut cerekarama sudah)

Kepada misz domu tima kacih banyak-banyak atas nasihat diberi.. Tapi titew takut letak ubat jugak.. Hohoho.. (sekali jer daku letak).. Hee~~

(bila pikirkan balik kalau berlatih betul-betul boleh hebat ni~ berangan)

43 comments:

Teenager Housemaid said...

ayu bebeno tu tangkap gambar wahaha..

hari ni hari yang malas buat saya..:D

aku HaniAsyira said...

diri ini tak tahu gambar di snap pun... ganaz macam mana pun ayu tu msti.. lalala~~

Cik Aini Lavender's said...

haishh
cemana la bleh cnfius jantina nih.hahaha
ayu ke? =p

aku HaniAsyira said...

bajet ayu sebenarnya.. padahal tak ayu langsung.. lalala~~

H.S said...

konklusinya,penangan futsal itu sangat menakutkan.

memang sakit hati kan bila kita duk syok cerita,kawan kita dukk gelakkan kita.huh sabar je la~

aku HaniAsyira said...

taw xper.. ader gak yg nak kena kerat ni.. penat kiter wat citer sedih.. huh!!

CekbOlat-bOlat said...

harharhar XD

main bola! sbb tu agak kompius,
citer mngalahkan lelaki.. ekekekek

aku HaniAsyira said...

unsur dramatik msti ader.. hahaha.. terbukti dah aku pompuan.. kih2..

Telor Power said...

bagus....bola baling ke nie??

Hidayah Maznan said...

bestnya hang main futsal..aku suka kalau main ape2 pastu badan sakit..
barulah rasa mcm exercise..ye dak? hehe..
argh pedulikan je org yg gelakkan ko tu..lainkali jgn cite kat dia dah huhu..

Mr.Clive said...

wahhhh...mantap worhhh!hahah
nicee...lain kali boleh join game !hahah XD

mirmashi94 said...

huk3 . x minat sukan . haha . lau masa PJ time sekolah dulu , selalu aje cari alasan tanak main . org lain sibuk main tengah padang , saya tengok aje . XD . btw , hari2 saya malas . tapi 21 mac nie paling malas , malas pegi amik result . adess , x abeh2 result . nie laa penangan result SPM . haha XD .

reenapple said...

aku pun malas bila hari minggu.. hahaha

aku HaniAsyira said...

futsal lah ei..

aku HaniAsyira said...

ape daaa.. sakit tak besr.. sengal2 aku tak kisah.. lebam2 aku kisah.. parut cmne?? jatuh saham aku.. kih2..

tima kacih banyak2 dayah... muaaaahhhhhhhhhhhhh.... nak lagi tak??

aku HaniAsyira said...

hahaha... mcm malas dah.. len kali xmo keeper.. fullstop... sakit len mcm.. hohoho

aku HaniAsyira said...

hahahaha... alamak.. sabar2 dear.. mana tahu dalam bpe hari miracle boleh jadi... banyak2 doa2.. mana tahu lagi yg xelok jadi baik takpun yang memang elok jadi lagi baik.. cewahhh... semoga dirimu sis dapat yang wonderful yang amat lah result tu.. aminnnn..

aku HaniAsyira said...

masalahnya ari ahad tak jdi hari minggu kat sini.. adoi...

aniswany said...

kesimpulan dia
ahad = malas
hihi....

CikFi said...

kihkihkih comel nyerr tangkap bola tesenyum

syira rahim said...

cewahhh futsal gitu hehe. tak pernah main futsal rasanya. teringin sangat nak main ! :-)

lisa said...

futsal memang best kan?? hehe :D amboi ayu benau tangkap bola nyew, bersimpuh lagi you :pp

Mr.Clive said...

sedap kot jadi keeper...hehe...xyah lari banyak...wakaka XD

aku HaniAsyira said...

mangla.. tp bile bolos.. terasa diri dipersalahkan.. huk2.. :'(

aku HaniAsyira said...

hmmm... betul2.. tapi hari2 mang malas.. tp ahad tak boleh malas kat ganu.. heee~~~

aku HaniAsyira said...

hahaha... tu tandanya berjaya tangkap bola.. oh, yeah!!

aku HaniAsyira said...

mainlah... best jugak cuma kalo saje2.. tp kalo lawan rasakan.. hahaha

aku HaniAsyira said...

hahaha... rasa cm ganaz tangkap bola tp rupanya.... bersimpuh jugak..

aku HaniAsyira said...

lagi satu ni lawan bukan main2.. keciwaaa... hahaha..

NY said...

gaya Hani tgkap bola nmpk mcm dah sama dgn pic Apex tgkap bola kt entry bawah..hehe

aku HaniAsyira said...

hahaha.. ada ke?? lain sgt2... kalau ade heaven nyer rasa.. hee~~

c'axoera ヅ said...

stylo gak hehehe

Liselle MonCherie said...

Feminine gayanya!!!
Good catch darling!!!!
I misses you <3 <3 <3 :D
Hohoho inilah Keeper yang diperlukan
Kaum Wanita :D
Girls Power :D

Mr.Clive said...

tak tak..kalau bolos bg kite freedom untuk salahkan defender xwat keje!kehkehkeh :P

محمد شهريل القنيطري said...

bolehlh cuba lawan ngan dalca plak..hihihi..amacam??

Edy Fee said...

boleh la konpius dengan jantina.hahaha

Domu-kon said...

patutlah misz domu malas skrg..ouhh..kena jangkitan virus dari kamu nie.. ohmegeh...

lutut cmne?ok x?

aku HaniAsyira said...

betul gak kan.. sokong2!!! defender yg salah.. kehkeh..

aku HaniAsyira said...

hahaha.. stylo itu penting..

aku HaniAsyira said...

time kacih..
i miss u like 4,5,6..
power puff girl ni!!

aku HaniAsyira said...

perghhhh.. tolonglah xnak... sah2 xlepas kot..

aku HaniAsyira said...

taw xper... sungguh terang2 nama ku di situ..

aku HaniAsyira said...

hahaha... sy pembawa virus pun.. kehkehkeh..

much2 better.. boleh lompat2 sekarang..