dewan rakyat

Sunday, February 5, 2012

Salam maulidur rasul...

Bismillahirrahmanirrahim...

Salam maulidur rasul semua!!!!

Aku pun tak tahu nak cakap apa dah pasal maulidur rasul ni sebab aku tahu dah ramai orang ulas kan pasal ni.. Cukuplah aku kata aku sangat rindukan kekasih Allah ni... Iye,, aku sangat rindukan nya..

Tapi,
Apa yang aku buat sekarang tak menggambarkan aku rindukannya..

Tapi,
Berapa kali dalam sehari aku selawat kepadanya setiap hari kalau tak kira yang dalam solat..

Tapi,
Macam mana aku tahu aku rindukannya??

Malam tadi aku baca sejarah khalifah Abu Bakar As-Siddiq (elok-elok hari ni maulidur rasul kan)... Walaupun aku tahu dah ending macam mana aku tetap sedih dan takut nak baca sampai habis. Aku takut nak baca masa wafatnya Rasullullah... Sampai mengalir juga air mata setitis dua tanpa disedari housemate aku sebab aku lindung dengan buku... So, aku percaya walau macam mana pun keras nya aku dilihat tapi aku tetap admit bahawa aku cintakan Rasullullah.. Aku akan cuba amalkan suruhan nya.. Eh, bukan cuba tapi mesti lakukannya kan.. =)

Ini saja entri ringkas aku pada hari yang baik ni... Btw, aku memang pecinta sejarah... Sangat-sangat suka sejarah dan aku tak tahu macam mana aku boleh terjebak dengan biologi.. Heh..heh..

p/s:: Tengah pikir pakai baju apa, kasut apa, tudung apa untuk malam ni... =)

2 comments:

::WafaIrdina:: said...

ini bulan meraikan cinta sang kekasih~~

#aishiteru, yaa Muhammad T_T

*salam maulidur rasul

aku HaniAsyira said...

betul2... salam maulidur rasul juga wafa... time kasih singgah..