dewan rakyat

Friday, February 17, 2012

Kejar-kejar pulak..

Bimillahirrahmanirrahim..

Dah beberapa hari aku tak update blog.. (aku rasa lah kan).. sebab sebok baca blog orang.. sebok mengabiskan cuti yang dah nak abis... sedih la pulok... padahal dah mang ader kat ganu pun kan..

Ikut citer pasal kejar-kejar ni sebenarnya dah lama pun citer nyer tapi aku tak kira aku nak citer gak kan..

Ceritanya bermula pada suatu ketika, ketika aku masih lagi tingkatan... Aku keluar dengan mak dan ayah aku pergi ipoh.. Ayah nak repair komputer kalau tak silap.. Selalunya kalau nak repair tu bawak pergi Yik Fong.. Saper dok area ipoh or area-area situ tahulah kan... Yik Fong (aku tak reti nak eja main pakai sebut jer selalu) kalau korang pergi memang lah tempat komputer sumer, adelah shoping2 sikit.. Tingkat bawah ader kelab-kelab macam tuh.. Dan suasana kat saner aku rasa macam menyeramkan dan gelap.. Bagi aku kalau perempuan kalau nak pergi sorang tak payah lah.. Jauh beza dengan jusco tuh.. Takpun jauh beza daripada mydin (sebab aku dok area ganu ader mydin je plg besar).

Kak aku masa tu keje kat ipoh... So, dia pun datang sekali lah tapi naik motor dia.. Aku dengan mak, ayah aku naik kete.. Lambat sikit dia sampai.. Aku pun bosan dengar tuan kedai citer problem komputer kat ayah aku.. Jadinya aku pegi lah jalan sensorang area situ jer.. Tengok kedai komputer lain.. Taklah aku jalan jauh sangat.. Setakat sebelah kedai jer.. Tetiba aku rasa macam ader orang ikut aku... Aishhh...

Aku dah rasa pelik dah... Dah lah yang ikut aku laki.. Rambut punk gitu... Tangan pakai gelang yang duri-duri lagi... Aku tak tahulah spesis gelang apa kan.. Aku pun lari masuk kedai yang mak ayah aku ader.. dia ikut masuk jugak.. Lepas tu kak aku datang.. Aku pun ikut akak aku jalan.. Dia ikut jugak rapat-rapat..

Kak aku ni garang dan ganas sikit.. Aku dok himpit-himpit dia.. Dia marah lah aku.. Padahal dia perasan jer orang ikut kan.. Dia buat bodoh jer.. Aku lak dah rasa rimas.. Lagi-lagi aku ni xbiasa sangat macam ni.. Sampai ke bawah dia ikut.. Adelah dia cakap dengan kak aku..

"Ni adik akak yea??"

Tapi kak aku buat tak layan jer..

Sampai kat ground floor kak aku nak g parking dia ikut lagi sambil cakap macam-macam.. Kak aku cakap kat aku..

"Saper suruh gatai-gatai jalan sensorang.. Kan dah kena." Marah kak aku.. Aku ni dah memang berdebar sangat-sangat campur takut..

Dekat ngan parking motor kak aku  pun cakap kat mamat yang asyik follow tuh,

"Nampak tak polis tuh.. Nanti aku panggil polis baru kau tahu.. Dah pergi sana."

"Janganlah kak.. Saya nak kenal adik akak jer."

"Kau nak pergi ke tak?? Kang aku jerit panggil polis tu kang." kak aku marah lagi..

"Okay2.. Saya duduk sini." lastly, mamat tu mengalah..

Kami pun naik motor tuh.. Waktu kitaorang nak pergi.. Dia still duduk dekat tangga area parking situ..

Sejak hari tu, aku memang fobia dengan Yik Fong sampai sekarang.. Tak pernah-pernah seumur hidup kena ikut macam tuh.. Dia ingat aku nyanyi lagu digi ker?? I follow you.. Aku tak pakai baju kuning pun masa tu..

Pengajarannya:: Jangan nak mengada jalan sensorang!! (Okay, aku tipu. Sampai sekarang aku suker jalan sensorang tapiiiiiiiiii tempat yang ramai orang lah)


p/s:: budak u aku tak sabar-sabar tunggu duit ptptn masuk.. asyik update status.. "Duit tak masuk agy"!! kesiannn...

6 comments:

Teenager Housemaid said...

whoa, serius?
mesti scary kan?
hurm..saya suka jalan sensorang jugak..huhu..
pengajaran ni..:)

aku HaniAsyira said...

haah betul.. lagipun tempat tuh mang mcm scary pun.. no wonder lah... tape kiter jalan tempat ramai org yea...

akuamir said...

rakam la,, bole cari bende tersembunyi,, mehehe.. :D

Mishter Izwän said...

gangguan yg mnakutkan. . jln sorang2 bhye, nnti kene culik baru tahu

CekbOlat-bOlat said...

cehhh.. tkut gk kan klau bdak punk gitu ! tpi bolat pun suka jln sorg2.. aigoooo..
wa tak serik dooo ..aha

sabry oppa said...

singgah sini bace entry....

wow! blog yg superb !

entry yang sangat cool~~

i follow you...

follow me back !

http://shaberry92.blogspot.com/ ( blog kpop)

http://sabryoppa.blogspot.com/ ( personal blog)

kalau boleh follow lah 22...

hehehehehe ^_^

nice to meet you...

selamat berblogging...

dan Maju Jaye....