dewan rakyat

Thursday, February 2, 2012

ganu lag.. :(

Bismillahirrahmanirrahim..

Betapa sedihnya rasa bila kena balik ganu awal.. Perasaan yang tak pernah sesedih ni.. Macam kehilangan makanan nak dimakan.. Oh, pedihnya,, Terpaksa tinggalkan katil yang empuk, tv yang da citer best2, bantal bucuk ku yang penawar tika duka.. Ish2... Dan lagi duduk rumah sangat menjimatkan... Huk2... Aku sedih ni taw..

Walau macam mana pun ku gagahkan diriku yang sememangya gagah ini.. Naik bas yang buat pertama kalinya datang tepat waktunya dan tepat jugak tempat duduk yang diberi.. Sambil melambai-lambai tangan ke arah mak,ayah n kakchik dengan pandangan sedih.. Huk.. huk.. huk..

Okay... setakat ni jelah cerita sedih aku.. Sebab aku tak dapat tulis ayat sedih bebanyak sebab buat aku makin tergelak lagi adalah.. Hahaha.. Kalau suruh buat ayat marah, for sure lancar jer aku tulis..

Sambung balik citer aku ni.. Aku naik bas yang aku rasa laju giler dan dipenuhi laki.. Lagi-lagi aku jer pompuan yang pakai tudung... Sampai kuantan.. Aku jelah pompuan yang tinggal dalam bas... Bayangkan jarak dari kuantan ke kuala terengganu bukanlah dekat sangat dengan perjalanan di awal pagi lagi... Ada sedikit cuak dalam hati tapi aku buat-buat selubung diri dengan kain mafla mak bagi.. (macam pantun lak aku rasa)

Sampai dungun (aku rasa), memang aku jelah penumpang yang tinggal dengan driver bus, co-driver yang tido dan juga penumpang laki sorang yang duduk sebelah punya sebelah aku... Masinlah kata mak aku yang aku kuasai bas tu nanti.. Lagi panjanglah zikir aku sepanjang jalan nak sampai main stesen.. Tido pun tido-tido kambing jer sampai kepala asyik terhantuk kat cermin termasuk aksi tudung aku asyik senget nyer, rambut terkeluar dan macam-macam lagi.. Sampai jer k.terengganu.. Aku dengan semangat turun sensorang dari bas... Hebat kan, bas kosong jer... Aishhhh... Dan lagi aiskrim atil dengan berani naik kete sapu yang ofcourse dipandu oleh laki di subuh hari untuk sampai ke rumah sewa tanpa perasaan cuak di hati kerna nak cepat sampai umah.. Dan lagi,dan lagi terbanglah duit RM20 di pagi hari.. Sob2x... Sob2x.. Sob2x...

p/s:: citer yang tak berapa sedih dan menarik asalkan aku bahagia jer nak tulis.. dan lagi ader aku kesah?? =)

7 comments:

EZAD AMIR said...

hui...blom tubik matahari lg brani dh naik keta sapu...org skg bkn leh cy sgt...bhy2...ht2 lain kali..nsib baik xde pape..

alang2 dh singgah ambe follow trus la...hek3

aku HaniAsyira said...

buat2 berani.. hahaha..

Edy Fee said...

haha takpe la..klau dlm bas insyaallah slmt..lgpon ade CCTV kan

KizZ said...

Wah beraninya...selamat datang ke terengganu ye...hihi

aku HaniAsyira said...

sudah lama dok ganu dong..

ijA said...

thanks sudi singgah dan follow blog kita..terima kasih awak..kita bukan orang ganu tapi suka keropok lekor..

aku HaniAsyira said...

kalau nak kopok lekor bley tempah.. Hee~~