dewan rakyat

Sunday, February 12, 2012

cakap biar teranggggg...

Bismillahirrahmanirrahim..

Di waktu ini hampir pukul 3 pagi aku masih cari idea nak buat result project aku.. Tapi apekan daya idea tak kuar-kuar jugak.. Cuma dapat buat 3 graph jer buat masa ni.. Sekurang-kurangnya aku ader graph.. Ye dakkk??

Jadi aku mengambil keputusan menggunakan masa aku yang tak tidur lagi dengan menulis secebis ataupun bercebis-cebis perkataan di entri ini... Konon-konon idea tulis entry lagi ader daripada result aku tuh... Ish2..

Nak dimulakan citer nyer, kecik-kecik dulu mak dan ayah aku adalah cakap bahasa bercampur-campur antara english dengan melayu.. Tapi sampai sekarang aku tak terror gak english nyer.. Wakakaka.. Disebabkan mak aku cakap bi tanpa meaning dalam melayu jadi aku salah sangka.. Lagi-lagi budak kan.. apa yang selalu sebut itulah dia ingat..

Aku tak ingat masa umur berapa yang pasti masa tu satu family muat dalam kete (memandangkan adik beradik aku 4 orang jer).. Aku yang paling kecik dan ofcourse manja terlebey cket (dulu je yea).. Masa tu kami satu family pergi KL kot... Pastu ayah aku tanya aku..

"Atil nak ikut jalan mana?"

Dengan confident tanpa ragu-ragu..

"Atil nak ikut highway lah ayah.. Jalan highway cantik.. Banyak lampu-lampu."

Aku pun suggest lah dengan penuh perasaan dan gaya.. Abang aku menyampuk,

"Ala kita ikut lebuh raya jer ayah.. Buat apa ikut highway."


"Betul-betul kakchik sokong." Kakak aku pun nyebok sama..

Habis satu kete termasuk mak, ayah, along aku kata nak ikut lebuh raya.. aku ni memang kuat merajuk masa kecik dicampurkan dengan suka nangis (PERHATIAN:: MASA KECIK JE YEA).. Habis lah aku memberontak nak jugak ikut highway..

"Atil tak kira atil nak ikut highwaya gak."

 Dengan air mata dah berjurai sambil hentak-hentak kaki.. Yang buat aku geram tu sampai satu kereta dengan maintain gelakkan aku... Tak consider langusng lah..

Last-last sekali diaorang cakap,

"Atil, lebuh raya tu highway lah."

Ok,fine... Dalam hati aku dah sumpah seranah... Buat malu aku jer.. Disebabkan hari tu sampai aku tak berapa besar ni family aku asyik ungkit sal highway aka lebuh raya ni..

Atil, ingat highway tu jalan lama lah... Huh!!

p/s:: banyak benda mak ayah aku tak jelas dengan terang.. adehhhh...

Tapi waktu kejadian adalah malam yea.. Hee~~



9 comments:

akuamir said...

hahaha,, itu ku pelik tuh,, nape highway ngan lebuh raye bukan same ke??hhaha,, dulu2 pernah juga terkene macam nie.. :)

btw,, tanx haniayira!!

aku HaniAsyira said...

sama2 amir... terkena jugak eih... be strong ok..

Hanamiko Sakura said...

hahaha... lawaknya... budak kecik... kadang2 tak tau... =)

aku HaniAsyira said...

taw xper... campur bahasa pun kena betul.. hahaha

Teenager Housemaid said...

hahaha...comel je masa kecik2...
nak ikut highway!
teeeheee~

akoo pae said...

hahahahahh lain lah. highway = jalan tinggi. bukan lebuh raya. =p

aku HaniAsyira said...

dah tu bm dy aper?? cer kabo cket

akuamir said...

keje pam minyak?? pergi pam pon tak pernah,,haha.. tidak update keh?? mehehe

mama aryan said...

hehe..kelakarkan siap satu family berpakat kenakan atil ye